خبرگزاری کار ایران

حامد کمیلی:

اگر حمایت نبود جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی شکل نمی‌گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۳۱

از آنجا که سیاست برگزارکنندگان جشنواره عدم دخالت و اعمال سلیقه در اجرای جشنواره است؛ سعی کردیم بیشتر امور به دست دبیران کانون‌ها انجام شود و هرچند این امر مشکلاتی را به همراه داشت اما خوشحالیم که توانستیم امور را با اتکا به خرد جمعی و مشارکت عمومی پیش ببریم.

ایلنا: حامد کمیلی پس از اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی به خبرنگار ایلنا گفت: از ۶ سال گذشته که با حمایت شخص آقای محجوب دبیرکل خانه کارگر و موسسه آموزش عالی کار، شب شعر کارگری را پس از سال‌ها سکوت مجددا احیا کردیم تا امروز که اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی را پشت سر می‌گزاریم با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده‌ایم و اگر حمایتهای شخص آقای محجوب و موسسه آموزش عالی کار نبود جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی شکل نمی‌گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که نقاط ضعف و قوت این جشنواره را چه می‌دانید، گفت: طبعا هر کاری که به دست بشر انجام می‌گیرد خالی از ضعف و اشکال نیست و این جشنواره نیز ضعفهایی داشت که سعی می‌کنیم در سال بعد آن‌ها را به حداقل برسانیم. وی بزرگ‌ترین ضعف جشنواره را عدم شناخت کافی و یا برخورد سلیقه‌ای داوران در مورد ترانه دانست و گفت: بر این باورم که حق انجمن کافه ترانه که تمام اعضای آن ترانه سرا بودند در رقابت نهایی به درستی ادا نشد. چرا که بسیاری از شعر‌شناسان و منتقدین قائل به شعر نبودن ترانه و یا لزوم تفکیک آن از شعر هستند و برخی از داوران مرحله نهایی نیز این باور را داشتند. وی افزود نظرات دبیران کانون‌ها قطعا در شناسایی و رفع این مشکلات کارگشا خواهد بود و در آینده نزدیک طی نشستی با این عزیزان به آسیب‌شناسی سومین جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی خواهیم پرداخت.

حامد کمیلی؛ جذب ۱۵ کانون و ۷۵ شاعر مطرح را از نقاط قوت جشنواره ذکر کرد و افزود: با تمهیداتی که اندیشیده‌ایم قطعا در سال آینده شاهد مشارکت وسیع‌تر کانون‌ها و شاعران در این جشنواره خواهیم بود. وی همچنین افزود: از آنجا که سیاست برگزار کنندگان جشنواره عدم دخالت و اعمال سلیقه در روند اجرای جشنواره است سعی کردیم بیشتر امور به دست دبیران کانون‌ها انجام شود و هرچند این امر مشکلاتی را به همراه داشت اما خوشحالیم که توانستیم امور را با اتکا به خرد جمعی و مشارکت عمومی پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه از همین امروز کانونهای متقاضی می‌توانند آمادگی خود را برای شرکت در رقابتهای چهارمین جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی اعلام کنند افزود: کلیه دبیران کانون‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۳۸۷۹۹۳۰۶۲ که شماره دائمی دبیرخانه جشنواره است تماس بگیرند و ضمن اعلام آمادگی از چگونگی اجرای چهارمین جشنواره مطلع شوند.

وی در پایان ضمن اشاره به امکان تبدیل جشنواره فرهنگی ادبی کارگر ایرانی به جشنواره فرهنگی هنری در سال جاری گفت: آمادگی داریم رشته‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، فیلم، نگارگری، داستان نویسی و سایر هنرهای رایج را به این جشنواره بیفزاییم و این موضوع بستگی به حمایت و نظر ستاد بزرگداشت هفته کارگر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز