خبرگزاری کار ایران

«پلو خورش» نقد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۲۰

کتابخانه فرهنگسرای فردوس در شصت و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های‌ «بلور قلم» مجموعه داستان «پلو خورش» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

ایلنا: «پلو خورش» در مورد کودکانی است که از روستایی زلزله زده به تهران سفر می‌کنند. این سفر سیاحتی از طرف آموزش و پرورش ترتیب داده شده است. زاویه دید یا راوی داستان «رضا» است که به صورت اول شخص «پلوخورش» را روایت می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، داستان بخشی از دغدغه‌های کودکانی را به تصویر می‌کشد و بیان می‌کند که اگرچه در همین سرزمین زیست می‌کنند اما به دلیل دوری از مراکز بزرگ شهری، امکاناتشان با شهرهای بزرگ بسیار متفاوت است. این کودکان و نوجوانان که در تعداد زیاد و دغدغه‌های مختلف همیشه ذهن هوشنگ مرادی کرمانی را درگیر کرده‌اند هنوز سادگی زندگی سنتی را دارند، با‌‌ همان ویژگی‌ها. به اضافه اینکه وقتی با دنیای شهری جدید و صنعتی مواجه می‌شوند.

این کتاب شامل ۲۱ داستان کوتاه است که در ۱۶۰ صفحه از سوی انتشارات معین منتشر شده است.
این نشست روزسه شنبه اول اسفند ماه ساعت ۱۵: ۳۰ با حضور نویسنده، محمد رضا گودرزی و حمید رضا نجفی (منتقدین) در کتابخانه فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان جهت شرکت در برنامه «بلور قلم» می‌توانند به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه بلوار فردوس بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
هوشنگ مرادی کرمانی متولد شانزدهم شهریورماه سال ۱۳۲۳ در روستای سیوچ از توابع بخش شهداد کرمان است. دورهٔ دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک را در تهران گذرانده و در همین مدت در رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی نیز لیسانس گرفته است. او فعالیت‌های هنری خود را با رادیو کرمان آغاز کرد و بعد این فعالیت را در تهران ادامه داد. نویسندگی را از سال ۱۳۴۷ با مجلهٔ خوشه آغاز کرد. سپس «قصه‌های مجید» را برای برنامهٔ «خانواده» ی رادیو ایران نوشت، که همین قصه‌ها، جایزهٔ کتاب برگزیدهٔ سال ۱۳۶۴ را نصیب او کردند. از دیگر آثار این نویسنده که تا به حال به چاپ رسیده می‌توان «لبخند انار» «بچه‌های قالیباف خانه» «تنور» «ماه شب چهارده» و «شما که غریبه نیستید» «نخل»، «چکمه»، «مشت بر پوست» و «مه‌مان مامان» را نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز