خبرگزاری کار ایران

ماهیت دولت رضا شاه و راه گذر از سنت به مدرنیته بررسی می‌شود

کد خبر : ۳۰۴۲۹

ماهیت دولت رضا شاه با حضور محمدعلی اکبری، محمد سالار کسرایی و داریوش رحمانیان در پژوهشکده تاریخ اسلام روز یکشنبه، دهم دی ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ایلنا: شهریور ۱۳۲۰ و ورود متفقین به خاک ایران، نماد دفن انگاره شکست‌ناپذیری حکومتی است که به خرد جمعی بی‌اعتنا بود؛ رژیمی که مشروعیت خویش را در یک شخص متبلور می‌دید و تفکر و اراده استبدادی او را در حکم قانون می‌دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شاه، با لایحه تغییر سلطنت از قاجار به پهلوی، در سال ۱۳۰۴ روی کار آمد و با ورود متفقین در شهریور ۱۳۲۰ از ایران تبعید شد. سؤال اینجاست که طی شانزده سال سلطنت رضا شاه، بر این سرزمین چه گذشت؟

گروه تاریخ و همکاری­های میان­ رشته­‌ای پژوهشکده تاریخ اسلام مناظره­ایی با عنوان «ماهیت دولت رضا شاه» با حضور اساتید گرامی محمدعلی اکبری عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، محمد سالار کسرایی عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و داریوش رحمانیان عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران برگزار خواهد کرد. موضوع گفتگو در این مناظره بررسی ماهیت دولت رضا شاه و راه پر چالش گذر از سنت به مدرنیته خواهد بود و اساتید از چشم­‌اندازهای متفاوت، در این زمینه، بحث خواهند کرد.

این نشست روز یکشنبه، دهم دی ماه ۱۳۹۱ ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

پژوهشکده تاریخ اسلام در خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، خیابان رستگاران، کوچه شهروز شرقی، پلاک ۹ واقع است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز