خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی بنیاد ادبیات داستانی در گفتگو با ایلنا:

تنها محدودیت ما کار در قالب داستان است

کد خبر : ۲۲۴۳۷

عباسلو: برای همکاری ما با نویسنده‌ها، تنها محدودیت قالب کار در ادبیات داستانی است. در زمینهٔ ادبیات داستانی هم این طور نیست که از مثلآ از ادبیات دفاع مقدس و یا ادبیات انقلاب حمایت از بقیهٔ ژانر‌ها حمایت بیشتر انجام شود.

ایلنا: احسان عباسلو (معاون آموزشی و عضو شورای پژوهشی بنیاد ادبیات داستانی) معتقد است که بنیاد ادبیات داستانی با تمام نویسنده‌ها تعامل دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسلو دربارهٔ زمینه‌های فعالیت این بنیاد با نویسنده‌ها گفت: زمانی پیش می‌آید زمینهٔ این همکاری یک فعالیت پژوهشی است. یا ممکن است کار برای چاپ و انتشار کتاب باشد و یا برگزاری دوره‌های آموزشی و کارهای دیگر.
او ادامه داد: برای همکاری ما با نویسنده‌ها، تنها محدودیت قالب کار در ادبیات داستانی است. در زمینهٔ ادبیات داستانی هم این طور نیست که از مثلآ از ادبیات دفاع مقدس و یا ادبیات انقلاب حمایت از بقیهٔ ژانر‌ها حمایت بیشتر انجام شود. ما همه نوع کار داریم و ادبیات دفاع مقدس هم یکی از‌‌‌ همان کارهاست. وظیفهٔ بنیاد این است که در همهٔ سبک‌ها از بخش کودک و نوجوان گرفته تا ژانر جنایی و علمی‌ـ تخیلی فعالیت کند.
معاون آموزشی بنیاد ادبیات داستانی دربارهٔ نحوه پذیرفته شدن یک اثر از سوی بنیاد ادبیات داستانی گفت: سیاست ما این است که یک نوشته در حوزهٔ ادبیات داستانی باشد و همچنین در هیات بررسی نمره خوبی بگیرد، چون تمام آثار در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شوند. البته سیاست کلی ما هم این است که نوشته‌ای به آرمان‌های انقلاب توهین نکند یا بر ضددولت چیزی ننویسد. تمام نویسنده‌ها باید مسائلی مثل ایرانی بودن خود و سایر پارامتر‌ها را رعایت کنند و در آثار آن‌ها توهینی وجود نداشته باشد.
بعضی از کتاب‌ها بعد از یک یا چند نوبت تجدید چاپ شدن، ازسوی وزارت ارشاد ممنوع الچاپ اعلام می‌شوند. امکان حمایت بنیاد از این گونه آثار مساله‌ای است که عباسلو در مورد آن گفت: ما هم مطابق قانون فعالیت می‌کنیم و اگر کتابی امکان چاپ نداشته باشد و چاپ آن توسط ارشاد ممنوع باشد دیگر قابل چاپ نیست. ما به دنبال این نیستیم که از جایگاه خود سوء استفاده کنیم. ممکن است کتابی چندین سال پیش چاپ شده باشد و ناشر آن وجود نداشته باشد و یا دیگر تمایلی به چاپ آن اثر نداشته باشد، در این صورت چاپ مجدد آن توسط این بنیاد بدون مانع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز