خبرگزاری کار ایران

زیربنای عمارت مد و لباس دولت یازدهم آماده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۰۴

معاون امور هنری ارشاد گفت: این نوید را می‌دهم که زمینه لازم برای مسیر آینده عرصه مد در کشور فراهم شده و دولت یازدهم می‌تواند عمارت توسعه مد را بر روی این بستر بنا کند.

ایلنا: حمید شاه آبادی شامگاه شنبه(12 مرداد) در مراسم ضیافت افطار معاونت هنری ارشاد با حضور تولیدکنندگان پوشاک و فعالان عرصه مد و لباس تاکید کرد: بنیان گذاشته شده در حوزه مد و لباس در دولت یازدهم به سرمنزل مقصود می‌رسد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری ارشاد، وی با بیان اینکه امروزه عرصه مد عرصه تفاخر نیست ادامه داد: مد در جایگاه حقیقی خود باید نشان از هویت ما داشته باشد. فعالیت انجام شده در حوزه مد و لباس بخشی از وظایف وزارت ارشاد بوده است.
وی گفت: امروز نگاه خلاقانه تولید کنندگان می‌تواند پوششی را در جامعه عرضه کند که از لحاظ آراستگی و انطباق با هنجار‌ها در نقطه مطلوبی قرار دارد چرا که جوان و جامعه جوان ما مطالباتی در عرصه مد دارد که به حق است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید در حوزه تولید به سلایق جامعه توجه شود. نمی‌توان در حوزه دستگاههای بازرگانی و صنعتی نقشی را ایفا کرد ولی می‌توانیم مسیر درست و راه را برای رساندن یک پوشش مناسب و تولید حداکثری فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه امروز جامعه تولید کنندگان ما یکپارچه است افزود: اگر بخواهیم حرکت ملی در کشور در عرصه مد انجام شود ممکن نیست مگر اینکه اتحادیه پوشاک به صورت حداکثری وارد کار شود.
شاه آبادی اظهار داشت: مسیر برگزاری نمایشگاههای مد و لباس توسط بخش خصوصی باز شده است و مجوز لازم از سوی کارگروه صادر می‌شود.
به گفته وی، شکل گیری بخش استانی کارگروه مد و لباس از اقداماتی است که به این حرکت کمک می‌کند.
وی تاکید کرد: باید نگاه تولید کنندگان و طراحان به هم نزدیک شود و عرصه همدلی در این زمینه به وجود آید.
مشاور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از راه‌اندازی شناسه یکپارچه مد و لباس (شیما) هفته آینده به صورت رسمی خبر داد.
حمید قبادی در ادامه مراسم ضیافت افطار معاونت هنری وزارت ارشاد با حضور تولید کنندگان عرصه مد و لباس افزود: تاکنون فعالیت طرح شیما محدود به جشنواره‌ها بود ولی از این پس سراسری می‌شود و افرادی که مایل هستند لباس آن‌ها دارای شناسنامه شود می‌توانند درخواست خود را برای داوری ارایه دهند.
عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: از اوایل قاجار پس رفتگی جدی در پوشش شروع و به تدریج به نوعی مصرف زدگی صرف تبدیل شد و ما مصرف کننده مد و لباس دیگران بودیم ولی در سالهای اخیر این اتفاق در حال تغییر است.
قبادی اظهار داشت: پس از انقلاب به دلیل سختی‌ها و مشکلات مربوط به تهاجم فرهنگی و جنگی و رفتارهای موضع گیرانه داخلی که عموما از خارج هدایت می‌شد نتوانستیم به نیاز مردم در زمینه مد و لباس پاسخ دهیم. همواره در ۵۰ سال گذشته به مردم گفته شده که چه چیزی را نپوشید ولی به درستی به مردم گفته نشد که چه لباسی را بپوشند و این تناقضی را در مردم ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: زمینه لازم برای افرادی که درخواست انتشار ژورنال، برگزاری نمایشگاه و یا تاسیس موسسه تک منظوره را دارند فراهم شده و هم اکنون چند موسسه تک منظوره در حوزه مد و لباس نیز از معاونت هنری مجوز دریافت کرده‌اند و تسهیلاتی از سوی بانک ملت برای تولید آثار برگزیده پیش بینی شده است.
در این مراسم ضیافت افطار ابوالقاسم شیرازی(رییس اتحادیه کشوری پوشاک)، حمیدرضا یوسفی فر(دبیر کمیسیون فنی و ارزیابی کارگروه مد و لباس) و جمعی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان پوشاک حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز