خبرگزاری کار ایران

اصغر مهاجری:

شعله فروزان هویت‌سازی خاموش نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۴

جشنواره پرچم نباید ابتر باقی بماند. در کنار هم قرار گرفتن سلسله اقدامات مشابه می‌تواند به جشنواره کمک کند تا به اهداف خود دست پیدا کند و برگزاری آن منجر به ایجاد فایده شود.

ایلنا: اصغر مهاجری، پرچم را نماد جامعه‌پذیری هویت ملی خواند و گفت: ما همواره باید در پی فراهم کردن شرایطی برای مشارکت مردم در هویت‌سازی و تقویت این حس باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره پرچم، این جامعه‌شناس افزود: اکنون زمان آن رسیده که بازگردیم و ببینیم در حال تولید چه هویتی هستیم و در این بخش چه عملکردی داریم. ما باید هویتمان را راه بیندازیم و از راکد ماندن آن جلوگیری کنیم.
وی با بیان این‌که ممکن است افراد در زمان‌های مختلف، بنا به دلایل مختلفی دل‌چرکین و کم‌انگیزه شده باشند، یا شور و شوق ملی خود را نشان ندهند، اما امکان ندارد که جوشش و تعلق به هویت از بین برود، تاکید کرد: شعله فروزان هویت‌سازی هرگز خاموش نمی‌شود؛ حتی اگر در دوره‌هایی به دلیل نگرانی‌های موجود، کم‌نور شده باشد.
مهاجری، برگزاری جشنواره پرچم را بستری برای دست یافتن به هدف تولید و بازتولید هویت دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره نباید جزیره‌ای و مقطعی باشد؛ بلکه در کنار جشنواره باید زنجیره‌ای از اقدامات مشابه در راستای هم قرار بگیرند تا بتوانند به موضوع عمق ببخشند. جشنواره پرچم نباید ابتر باقی بماند. در کنار هم قرار گرفتن سلسله اقدامات مشابه می‌تواند به جشنواره کمک کند تا به اهداف خود دست پیدا کند و برگزاری آن منجر به ایجاد فایده شود.
مهاجری ادامه داد: پرچم نماد هویت ملی است؛ بنابراین، باید فضایی فراهم شود تا شرکت‌کنندگان از همه اقوام، شهر‌ها و روستاهای کشور بتوانند در این جشنواره حضور داشته باشند. اگر بتوان این اتفاق را عملی کرد و آن را به درستی انجام داد، جشنواره با توجه به رسالتی که دارد به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.
نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوس‌تر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز