خبرگزاری کار ایران

معاون هنری وزارت ارشاد:

جریان‌ هنر را به معیارهای دینی نزدیک کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۲

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک کردن جریان کلی هنر کشور به معیارهای دینی و ارزشی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوره مدیریت‌اش دانست.

ایلنا: حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد در بررسی عملکرد یک‌سال گذشته خود گفت: در هرکدام از حوزه‌ها اعم از تجسمی، تئاتر و موسیقی کارهای خوبی انجام شده است یه عنوان مثال در بخش تئاتر ما با وجود محدودیت‌های مالی و عدم تخصیص بودجه‌هایی که قرار بود به ما اختصاص یابد، گام اصلی را برای صدور پروانه‌های دائم در طرح استقرار گروه‌های نمایشی برداشتیم.وی افزود: ما تقریبا امروز و بعد از یک سال تلاش به جایی رسیده‌ایم که همه زمینه‌ها برای صدور پروانه‌های دائم گروه‌ها مهیا شده است و بدین ترتیب این گروه‌ها می‌توانند در سالن‌های مشخص‌شده در سراسر کشور به تولد و اجرای تئاتر بپردازند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاه‌آبادی به بحث جشنواره‌های هنری اشاره کرد و گفت: فضایی که در حوزه جشنواره‌ها مدنظرمان بود و نیز انتظاراتی که از این رویدادهای هنری داشتیم برآورده شد. همچنین تلاشمان برای نزدیک شدن جریان‌های کلی هنر به معیارهای دینی و ارزشی کشور نیز محقق شد.

معاون هنری وزارت ارشاد با ذکر این جمله که معیارهای دینی در تمام برنامه‌های هنری وجود دارند، ادامه داد: جشنواره تجسمی فجر، جشنواره موسیقی و تئاتر فجر و جشنواره مد و لباس فجر همگی نمادی از توجه به ارزش‌های دینی و معنوی بوده و هستند.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه مد و لباس تاسیس بنیاد مد و لباس جزو برنامه‌های ما بود که محقق شد. به عقیده من باید در این فضاها این گونه کارها بیشتر دنبال شود. در مورد آموزش عالی و تمرکزی که می‌بایست بر مرکز علمی و کاربردی می‌داشتیم رشته‌های هنری را توسعه داده و آنها را از باقی رشته‌ها جدا کردیم.

شاه‌آبادی در پاسخ به این پرسش که به عملکرد خود در سال 91 چه نمره‌ای می‌دهد؟ گفت: من نباید نمره بدهم زیرا همیشه آن چیزی که در دوره معاونت هنری زمان من اتفاق افتاد بر اساس یک برنامه از پیش تعیین‌شده بود و کارها کاملا مطالعه شده پیش رفت.

این مدیر فرهنگی همچنین تاکید کرد: امروز، بعد از یک دوره 3 ساله آن مسیر که باید ایجاد می‌شد، ایجاد شده است. اگر در بحث تئاتر سیار نتوانستیم 10 ماشین را روانه خیابان‌ها کنیم دو ماشین را که توانستیم.

شاه‌آبادی رویکرد معاونت مطبوعش را رویکردی کمّی با جهت‌گیری درست نامید و در پایان افزود: ما احساس می‌کنیم در مجموعه فعالیت‌هایمان جهت‌گیری درستی داشته و مسیر را هم درست انتخاب کرده‌ایم. البته ما نباید به خودمان نمره بدهیم بلکه این اصحاب رسانه هستند که باید ما را نقد کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز