خبرگزاری کار ایران

شاه آبادی:

طرح ملی استعدادسنجی کودک و نوجوان انجام می‌شود

کد خبر : ۵۶۴۸۱

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: طرح ملی استعدادسنجی کودکان و نوجوانان سال آینده انجام خواهد شد.

ایلنا: دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با حضور ۱۱۶ کودک و نوجوان در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه این جشنواره گفت: امور مطالعاتی طرح ملی استعداد سنجی هنری کودکان و نوجوانان انجام شده است و سال آینده از سوی دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری اجرا خواهد شد که این طرح می‌تواند بستری ملی را برای آینده هنر کشور فراهم کند.
شاه آبادی ادامه داد: جشنواره تجسمی کودک و نوجوان حلقه تکمیلی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است که در دوره‌های آینده با قوت و کیفیت بهتر برگزار خواهد شد. شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای این جشنواره است.
اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در این مراسم گفت: جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان استعداد بالقوه را به بالفعل تبدیل می‌کند.
امیرنیا با عذرخواهی از تاخیر در برگزاری دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت: متاسفانه بستر برگزاری جشنواره در مهرماه در استان اصفهان فراهم نشد و امیدواریم از این پس شاهد برگزاری منظم جشنواره در سال‌های آینده باشیم.
جلیل جوکار دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با ارائه گزارشی گفت: جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با حضور ۱۱۶ کودک و نوجوان در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود که این افراد از میان ۱۱۶۷ نفر انتخاب شده‌اند.
جوکار در ادامه گفت: در این دوره جشنواره بصورت رقابتی نیست و همه کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره منتخب و برگزیده هستند که لوح تقدیر و هدایایی دریافت می‌کنند.
بهرام کلهرنیا عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره گفت: امروزه تمام جوامع پیشرفته به هنر کودکان توجه ویژه‌ای دارند و هنر کودکان ارزندگی استثنایی و شگرفی دارد.
کلهرنیا در ادامه افزود: آموزش هنری برای این است که کودکان و نوجوانان رشد و توسعه یابند و راه‌های جدیدی برای آن‌ها باز شود و نقاشی کودک مانند آینه‌ای برابر موجودیت کودک و نوجوان است. در هنر کودک و نوجوان چیزی را به کودک نباید یاد داد بلکه کودک خودش را در نقاشی نشان می‌دهد.
پس از مراسم افتتاحیه، کودکان و نوجوانان در ورک شاپ نقاشی و خوشنویسی شرکت کردند.
یاسمین سینایی، بهرام کلهرنیا و علی تن به عنوان هیئت انتخاب و داوری در ورک شاپ جشنواره حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز