خبرگزاری کار ایران

آلبوم موسیقی محمدرضا منصوری رونمایی شد

کد خبر : ۴۴۶۲۶

آلبوم سنتی محمدرضا منصوری با عنوان «ترانه شو فریاد مرا»، صبح امروز (۱۷ بهمن ماه) رونمایی شد.

ایلنا: محمدرضا منصوری با عنوان خواننده آلبوم «ترانه شو فریاد مرا» در سخنانی گفت: این آلبوم در سال ۹۰ به همراه مجید واصفی آهنگسازی و تنظیم شده است و شامل ۱۰ قطعه موسیقایی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی این آلبوم، او با بیان اینکه این آلبوم از حضور نوازندگان نامداری بهره برده است، افزود: سینا جهان‌آبادی، مسعود حبیبی، داوود ورزیده، علی پژوهشگر، حسین رضایی‌نیا و... در این اثر نوازندگی کرده‌اند.

او درباره درون‌مایه آلبوم «ترانه شو فریاد مرا» توضیح داد: این آلبوم در دستگاه‌های شور، همایون و سه‌گاه است که با آواز همراه می‌شود.

این خواننده سنتی از جهانگیر ر‌ها، پرویز نصرتی، ‌مجتبی کاشانی، امیر جاهد و... به عنوان شعرایی نام برد که از کلام آن‌ها در اثرش بهره برده است.

منصوری یادآور شد که پیش از انتشار آلبوم رسمی‌اش در سال ۸۷، کنسرتی به نفع بچه‌های سرطانی محک برگزار کرده است و گروه فریدونی او را در این اجرا همراه کرده است.

این خواننده جوان در بخشی از سخنانش مطرح کرد: نقش تصنیف‌سازی در جریان موسیقی ایران بسیار مهم است چراکه ذایقه مردم را دچار تغییر کرده و باید با شعرهای جدید، ملودی‌ها را تغییر داد.

او معتقد است، خلاقیت در موسیقی کم شده است و باید آهنگسازانی وجود داشته باشد که خلاق باشند و از عوامل خاصی الهام بگیرد تا تصانیف ماندگاری خلق شود.

مجید واصفی آهنگساز این آلبوم درباره عدم ماندگاری ترانه‌ها در سال‌های اخیر اظهار کرد: در گذشته شاعر و آهنگساز با یکدیگر دوست بودند و آثاری را در این راستا خلق می‌کردند. در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شاعر بر روی ملودی شعر می‌گفت و این موضوع مرسوم بوده است. در حال حاضر آن شعرای قدیم را نداریم و کار کمی تغییر کرده است.

این آهنگساز اضافه کرد: جایگاه موسیقی ایرانی باید به مردم شناسانده شود و آهنگساز باید بداند که چه اشعاری را انتخاب کند و باید این نکته را مورد نظر داشته باشیم که موسیقی سنتی و ملی را از یکدیگر تفکیک کنیم.

وی در عین حال گفت: جامعه به موسیقی تلفیقی نیز نیاز دارد، چرا که خیلی وقت‌ها مخاطب از تکرار خسته می‌شود.

محمدرضا منصوری از سن ۱۳ سالگی موسیقی را آغاز کرده است و خوانندگی را در محضر کیخسرو پورناظری، فرتاش، حسام‌الدین سراج و علی خدایی شروع کرده است.

آلبوم موسیقی «ترانه شو فریاد مرا» اولین آلبوم اوست که دارای تصانیفی همچون «چشم به راه»، «عشق بی‌حاصل»، «کویر»، «دل‌سپرده»، ‌ «باد بهاری»، «هجر یار» و... است.

در این آلبوم مجید واثقی (تار، بم تار، سه‌تار)، سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، امید سیاره (سنتور)، مسعود حبیبی (دف)، داوود ورزیده (نی)، علی پژوهشگر (بربط)، ‌پریچهر خواجه (قانون)، داوود منادی (بم صراحی)، سحاب تربتی (تنبک و کوزه) و حسین رضایی‌نیا (دف و دایره) هنرنمایی کرده‌اند.

این اثر توسط شرکت سینما رسانه آسیا با تیراژ ۵۰ هزار نسخه منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز