خبرگزاری کار ایران

روایت سرباز کوچک امام از فرماندهان جوان دفاع مقدس

کد خبر : ۷۳۶۱۱

فرهنگسرای تهران در آستانه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشر همایش جنگی که بود، راهی که هست را با حضور مهدی طحانیان رزمنده معروف به سرباز کوچک امام و شماری از شاعران دفاع مقدس برگزار می‌کند.

ایلنا: همایش جنگی که بود، راهی که هست با حضور مهدی طحانیان رزمنده معروف به سرباز کوچک امام و شماری از شاعران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 22، در این همایش ضمن سخنرانی و خاطره‌گویی آزاده سرافراز مهدی طحانیان، شاعران پیشکسوتی هم چون علی اصغر فراز و حجت اله شاهقلیان به قرائت سروده‌های خود در باره دفاع مقدس خواهند پرداخت.

طحانیان در این همایش در باره نقش معنوی فرماندهان جوان در پیروزی‌های دفاع مقدس سخن می‌گوید و به تبیین و بررسی نقش الگویی رزمندان می‌پردازد.

اخیرا کتاب «سرباز کوچک امام» شامل خاطرات مهدی طحانیان به قلم فاطمه دوستکامی روانه بازار نشر شده و مورد استقبال چشمگیر علاقمندان قرار گرفته است.

«سرباز کوچک امام» خاطرات رزمنده 13 ساله‌ای است که با خبرنگار بی‌حجاب مصاحبه نکرد و ماجرای خاطره طحانیان از این مصاحبه جنجالی را همه کسانی که دوران جنگ را دیده و حس کرده‌اند به یاد دارند.

این اثر که ماحصل بیش از 350 ساعت مصاحبه با طحانیان است که به بیان اتفاقات ریز و درشت زندگی طحانیان پرداخته است. اتفاق‌های خواندنی و جذابی که در بسترهای متفاوتی روی می‌دهد و ذهن خواننده را به طرز ماهرانه‌ای به همراهی خویش دعوت می‌کند.

ناب‌ترین بخش این خاطرات مربوط به سال‌های طولانی‌ای است که راوی در اردوگاه‌های نگهداری اسرای ایرانی در عراق سر می‌کرده است. مهدی طحانیان، به عنوان جوان‌ترین اسیر جنگی در زمان اسارتش به شدت کانون توجه بعثی‌ها بوده و به طبع آن شاهد ماجراهای تلخ و شیرینی است که در نوع خویش کم‌نظیر هستند. نقطه اوج این اتفاق‌ها ماجرای امتناع او از مصاحبه با «نصیرا شارما» یک زن خبرنگار هندی بی‌حجاب است.

چنین تصمیمی در شرایط وحشتناک و خفقان‌آور اسارت که جسارت بی‌مثالی می‌طلبید، توسط نوجوانی گرفته می‌شود که خود را سرباز و مطیع اوامر رهبرش می‌داند. زندگی اسارتی و ابتکارات ریز و درشتش، روابط و علقه‌های به وجود آمده میان او و رفقای دربندش، حوادث متفاوتی که حین اسارت بر اردوگاه‌ها سایه انداخته، تنها بخشی از فصول کتاب «سرباز کوچک امام» است.

این اثر به زعم کارشناسان حوزه ایثار و مقاومت، جامع‌ترین کتاب خاطره‌نگاری به لحاظ حجم و محتوا در عرصه «اسارت» و «فرهنگ ایثار و مقاومت» به شمار می‌رود.

همایش جنگی که بود، راهی که هست سه شنبه 31 اردیبهشت ماه، در آستانه سالروز فتح خرمشر و همزمان با ولادت حضرت امام محمدتقی(ع) به همت فرهنگسرای تهران و با مشارکت کانون بانوان فرهنگسرا، از ساعت 9 تا 11 به نشانی انتهای حکیم غرب، پشت دبیرستان پسرانه اندیشه، خیابان ساحل، بوستان باغ نو، سالن اجتماعات فرهنگسرای تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز