خبرگزاری کار ایران

«راه نجات» جوایز جشنواره فیلم‌های عربی روتردام را درو کرد

کد خبر : ۲۴۸۶۸

فیلم سینمایی «راه نجات» جایزه بهترین فیلم داستانی و بهترین بازیگر زن دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های عربی روتردام را از آن خود کرد.

ایلنا: شب گذشته(12 آذر) در مراسم اختتامیه جشنواره روتردام در هلند، اولین ساخته بلند راما قویدل که سعید سعدی تهیه‌کنندگی آن را برای شبکه سحر به عهده داشته است، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم داستانی از این جشنواره شد. جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره نیز به «نادین سلامه» بازیگر سوری نقش «م‌ها» در این فیلم رسید.

به گزارش ایلنا، اکران ویژه افتتاحیه جشنواره فیلم‌های عربی روتردام در شامگاه بیست و هشتم نوامبر (۸ آذر) به این فیلم اختصاص داشت و پوس‌تر دوازدهمین دوره آن با تصویری از نادین سلامه و نمایی از فیلم «راه نجات» طراحی و منتشر شد.

«راه نجات» اواخر سال ۸۹ و اویل سال ۹۰ در جنوب لبنان و با حضور گروهی از بازیگران برجسته سوریه و لبنان مقابل دوربین محسن فلاحی رفت.

قویدل، مظلومیت کودکان غزه، در «راه نجات» را، با داستان «م‌ها» مربی مهربان و دلسوز پرورشگاهی به نام «بهشت» به تصویر کشیده است.

درست در بحبوحه حمله رژیم صهیونیستی به این شهر، «م‌ها» هم در اثر سانحه‌ای حافظه خود را از دست می‌دهد و خاله خود (امانه والی) که سرپرست پرورشگاه است و نامزدش (وسیم الرحبی) را که باید برای نجات بچه‌ها از پرورشگاه مورد حمله، راهی بیابند، درگیر ماجراهایی موازی می‌کند....

گروه سازنده «راه نجات» برای تطابق هر چه بیشتر جزئیات فیلم با فرهنگ و فضای زندگی مردم غزه، از مشاوره یک فیلمساز فلسطینی به نام عبدالله عبدالرحیم هم بهره بردند تا نتیجه کار باورپذیر باشد.

فیلمنامه این اثر را پوران درخشنده به نگارش درآورده و مهسا کرامتی بازنویسی آن را به عهده داشته است.

این فیلم در بیست‌ و‌ پنچمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز شرکت داشت و جایزه ویژه «محمدالدوره» را از آن خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز