خبرگزاری کار ایران

ساخت آثاز فاخر از سینما به سیما رسید

ضرغامی: باید در صدا و سیما اثر فاخر تولید كنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۰

معیار قضاوت مردم در مورد رسانه از کارهای نمایشی رسانه است و می‌توان با توجه به محتوا و تولید سریالهای فاخر، مخاطبان رسانه را افزایش داد.

 ایلنا: رئیس صدا و سیما در «نشست چشم انداز دو سالانه برنامه‌های نمایشی سیما ۱۳۹۴-۱۳۹۲» ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در مدیریت فرهنگی کشور از تلاشهای موثر معاونت سیما در حوزه برنامه ریزی قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، عزت الله ضرغامی یکی از آسیب‌های مدیریت فرهنگی کشور را مغفول ماندن برنامه ریزی دانست و گفت: در برخی از حوزه‌های فرهنگی کشور برنامه ریزی وجود ندارد و یا بسیار محدود است و دلیل آن بی‌ثباتی مدیران در این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: پرهیز از سوژه‌های انتزاعی و توجه به واقعیت‌های جامعه از نکات مهم مجموعه‌های نمایش است.
رئیس صدا و سیما گفت: معیار قضاوت مردم در مورد رسانه از کارهای نمایشی رسانه است و می‌توان با توجه به محتوا و تولید سریالهای فاخر، مخاطبان رسانه را افزایش داد.
ضرغامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی یادآور شد: از نکات مهم دیگر در برنامه ریزی، ارائه سبک زندگی اسلامی– ایرانی در تولیدات فیلم و سریال می‌باشد و ساده زیستی باید در کارهای نمایشی تبلور پیدا کند.
وی فیلم نامه قوی و ایجاد گره مناسب در داستان را در جذب مخاطب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کارهای نمایشی دارای ظرفیت بالایی برای تاثیر گذاری در جامعه می‌باشد.
رئیس صدا و سیما از همکاران برنامه ساز در حوزه‌های نمایشی خواست بدون توجه به حاشیه‌ها ضمن رفع اشکالات برای تولید آثار با ارزش و ماندگار تلاش کنند.
ضرغامی در ادامه گفت: برنامه سازان باید با کمک جامعه‌شناسان دلسوز و آگاه به مسائل روز جامعه پاسخوگی نیازهای مردم باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سالهای اخیر در کنار سایر تولیدات حداقل ۱۲۰ مجموعه تلویزیونی برجسته و فاخر تولید شده است.
رئیس صدا و سیما، توجه به زندگی خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، جانبازان، بسیجیان و آزادگان به عنوان الگو‌های حماسه ساز را در تولیدات رسانه و مجموعه‌های تلویزیونی ضروری دانست.
توجه و کار بیشتر در حوزه‌های جلوه‌های ویژه و اقتباس از آثار مکتوب ماندگار در تولیدات نمایشی از دیگر موارد مورد اشاره رئیس صدا و سیما بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز