خبرگزاری کار ایران

شبکه سحر عید قربان را جشن می‌گیرد

کد خبر : ۱۵۶۱۸

شبکه جهانی سحر به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

ایلنا: سیمای کردی ویژه برنامه‌ای را در قالب برنامه خانواده تدارک دیده است. این برنامه به تهیه کنندگی زهره سلطانیانی روز پنجشنبه ساعت ۱۸: ۳۰ به وقت تهران به روی آنتن سیمای کردی می‌رود و شامل آیتم‌هایی همچون اجرای گروه دف نوازی حزین، اجرای قطعاتی به خوانندگی فواد پیشوا، گزارش از آداب و رسوم عید سعید قربان در کردستان ایران و سرود خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سیمای انگلیسی نیز پخش ویژه برنامه‌ای با عنوان «زیارت دوره» را همزمان با مناسک حج از هفته گذشته آغاز کرده است. در این برنامه حجت الاسلام مظلومی به عنوان کار‌شناس و بهادر بیژنی به عنوان گزارشگر با حجاج غیرایرانی حاضر در مناسک حج همراه شده و به مکان‌های زیارتی مدینه و مکه سفر می‌کنند و به توضیح کلیه مراسم حاشیه‌ای حج و زیارتگاه‌های مربوطه می‌پردازند. «زیارت دوره» در ۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده و آخرین قسمت آن، روز جمعه همزمان با عید سعید قربان پخش خواهد شد. پخش نماهنگ حج نیز از دیگر برنامه‌های سیمای انگلیسی در این ایام است.

به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای نیز در قالب برنامه «اسلام و زندگی» در سیمای فرانسوی شبکه سحر تدارک دیده شده است. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا مهدوی روز عید قربان به مدت ۴۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود و شامل بخش‌هایی همچون گفت‌و‌گوی مجری و کار‌شناس، نماهنگ و میان برنامه‌هایی با موضوع حج خواهد بود. برنامه «از تهران» به تهیه کنندگی علیرضا مهدوی که پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰: ۱۵ به وقت تهران پخش می‌شود نیز بخش‌هایی را به گرامیداشت این عید بزرگ اختصاص داده است.

«زمزمه‌های آسمانی» نیز عنوان برنامه‌ای است که سیمای اردو برای این ایام در نظر گرفته است. این برنامه به تهیه کنندگی حمیدرضا مرتضوی به مدت ۳۱ دقیقه شامل بخش‌های مصاحبه با کار‌شناس، شعرخوانی، اجرای تواشیح، تصویر- نریشن، تصویر- نوشته از آیات، احادیث و دعا‌ها، قوالی و نقد و گزارش مردمی است و جمعه ساعت ۱۴: ۰۰ به وقت تهران پخش می‌شود.

همچنین این سیما پخش برنامه «همگام با مناسک حج» را از اواخر مهر ماه آغاز کرده که کلیه مراحل مراسم حج را به تصویر کشیده و اعمال واجب و مستحبی حج واجب، زیارت‌ها، اعمال عرفه و عید قربان، مراسم بازگشت از حج و ولیمه و... را در حال و هوا و فضایی عرفانی آموزش می‌دهد. این برنامه به سرپرستی محمد معصومی ثمرین در ۹ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به زبان اردو دوبله شده و هر روز ساعت ۱۴: ۴۰ به وقت تهران پخش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز