خبرگزاری کار ایران

مطالبات فعالان حوزه فرهنگی از دولت جدید چیست؟/۶/

سینه هنرمندان مالامال از درد و رنج است

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۱۶

بهتر است با عقلانیت و آرامش و نقد صحیح به اوضاع نگاه کرد و برای برون رفت، راهکاری در طراز مطالبات و انتظارات ملت شریف ایران جستجو کرد.

ایلنا: احمدرضا درویش معتقد است: مطلوب است به دور از یک رفتار در فضای شتابزده به سمت رویکردهای منطقی و عقلانی حرکت کنیم.
این کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مساله‌ای که در حوزه سینما باید مورد توجه مدیر آینده قرار بگیرد چیست، گفت: صحبت کردن درمورد فرهنگ به صورت اعم و سینما به صورت اخص بسیار مفصل و طولانی است و کوتاه نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.
وی ادامه داد: آنچه که امروز مشخص است اینکه ما باید از هیجان‌زدگی فاصله بگیریم و در یک شرایط عقلانی وضعیت موجود سینمای ایران را تحلیل کنیم. در این میان مطلوب است که افراد را مورد تحلیل قرار ندهیم بلکه بهتر است رفتار‌ها و رویکرد‌ها را تحلیل کرد بدون آنکه وارد حیطه شخصی شویم.
درویش افزود: در سال‌های گذشته سیاست‌های سینمایی متاثر از حب و بغض‌های سیاسی و شخصی شد اما مطلوب است که در دوره جدید یک رویکرد عقلانیت را در پیش گرفته، با پرهیز از هرگونه یکجانبه‌نگری به سمت همدلی و همگرایی حرکت کنیم.
وی ادامه داد: امروز می‌توان با خردورزی به همه جوانبی که منافع ملی فرهنگ و سینما را در پی دارد دست یافت.
کارگردان فیلم دوئل تاکید کرد: بهتر است از هر گونه رفتارهای تجربه شده تحت تاثیر افراطی‌گری خودداری کرد زیرا متاسفانه در سال‌های قبل تصمیماتی که ناشی از هیجان‌زدگی بود در ساختارهای فرهنگی نهادینه شد که باعث شد فعالیت‌های هنری بخصوص در سینما با موانع مواجه شود.
درویش افزود: هیجان‌زدگی که در سال‌های قبل حاکم گردید؛ باعث شد ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جامعه به درستی دیده نشود و بخشی مهم از آن‌ها اتلاف شد.
وی با اشاره به اینکه سینما متاثر از سایر فضاهای فرهنگی است، گفت: حوزه فرهنگ و به خصوص سینما را نمی‌توان جدای از سایر فضاهای فرهنگی کشور تلقی کرد و به آن پراخت اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که بهتر است با عقلانیت و آرامش و نقد صحیح به اوضاع نگاه کرد و برای برون رفت راهکار مناسب جستجو کرد، راهکاری در طراز مطالبات و انتظارات ملت شریف ایران و در قواره تاریخ و هنر سرزمینمان ایران، مسلما رویکردهای منطقی و خرد ورزانه کارکرد بیشتری دارد.
وی ادامه داد: سینه همه هنرمندان فرهیختگان و نخبگان کشور ما الامال از درد و رنج است درد و رنجی حاکی از سال‌ها بی‌اعتنایی به فرهنگ و هنر، حبس خلاقیت، رویا‌پردازی و نقد اجتماعی در ذهن و روح اهالی هنر.
کارگردان فیلم سرزمین خورشید ادامه داد: امیدوارم این گسست عمیق بین هنرمندان و سیاستمدراران فرهنگی که منجر به ایجاد دره عمیق بین مردم و آثار فرهنگی و هنر شده است به فضای مشحون از احترام به فرهنگ و هنرمنتهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز