خبرگزاری کار ایران

توحیدی تاكید كرد:

ابلاغ اساسنامه و معرفی نماینده رسمی ارشاد راه‌حل پایان مناقشات خانه سینماست

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۹

صنوفی که بدون افتراق اساسنامه ارشاد را پذیرفته و قانونی شده‌اند و پیش از این نیز عضو خانه سینما بودند؛ همچنان عضو خانه سینما هستند اما صنوفی که دوپاره شده‌اند مانند کانون فیلمنامه نویسان؛ صنفی مورد تایید ما است که پیش از این عضو خانه سینما بوده است.

 ایلنا: فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره خانه سینما) معتقد است؛ در صورتی که وزارت ارشاد اساسنامه خانه سینما را ابلاغ کند و همچنین نماینده خود را برای مذاکره معرفی کند، گام بزرگی برای حل و فصل مسائل خانه سینما برداشته شده است.

فرهاد توحیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین شرایط خانه سینما گفت: یک دیدار غیررسمی با محسن علی اکبری برگزار کردیم و در آن دیدار به وی گفتیم که به شرطی با ایشان مذاکره می‌کنیم که وی نماینده رسمی وزارت ارشاد یا سازمان سینمایی باشد.

وی ادامه داد: در آن جلسه تاکید شد برگزاری مجمع عمومی خانه سینما با اعضای خانه سینما است و این اعضا صنوفی هستند که در خانه سینما عضو هستند.

وی درباره سایر صنوفی که عضو خانه سینما نیستند، گفت: صنوفی که بدون افتراق و دوپاره شدن به صورت یکپارچه اساسنامه مورد نظر وزارت ارشاد را پذیرفته و قانونی شده‌اند و پیش از این نیز عضو خانه سینما بودند؛ هیچ مشکلی ندارند و همچنان عضو خانه سینما هستند اما صنوفی که دوپاره شده‌اند و گروهی از افراد صنف یک صنف جدید تشکیل داده‌اند(مانند کانون فیلمنامه نویسان) صنفی مورد تایید ما است که پیش از این عضو خانه سینما بوده است.

توحیدی درباره نظر علی اکبری در این باره گفت:‌ علی اکبری به ما گفت که نماینده رسمی ارشاد نیست و همچنان خودش را عضو هیات بازگشایی می‌داند و ما نیز به او اعلام کردیم که ما هیات بازگشایی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی درباره راه حل پایان وضعیت بلاتکلیف خانه سینما گفت: اصلاح نسخه‌ای از اساسنامه که به امضای نماینده وزارت ارشاد، خانه سینما و نماینده رئیس جمهور رسیده است و همچنین معرفی نماینده رسمی وزارت ارشاد برای حضور در مجمع عمومی راه حل پایان مناقشات درباره خانه سینما است.

توحیدی افزود:‌ به محض آن که دو شرط بالا عملی شوند مجمع عمومی خانه سینما توسط هیات مدیره فعلی برگزار می‌شود و درباره اساسنامه تصمیم گیری می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز