خبرگزاری کار ایران

از چهارشنبه هفته جاری،

نمایش عمومی فیلم "انسان‌های آزاد" آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۳

فیلم سینمایی "انسان های آزاد" در بخش "سینمای سعادت" جشنواره فیلم فجر با نام "آزادگان" به روی پرده رفت و موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

ایلنا: فیلم سینمایی" انسان‌های آزاد" ((FREE MEN ساخته اسماعیل فروخی محصول سال 2011 فرانسه از چهارشنبه اول خرداد ماه جاری در سینماهای فرهنگ، پردیس ملت و برج میلاد روی پرده می‌رود.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی "انسان‌های آزاد" که در بخش "سینمای سعادت" سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با نام "آزادگان" روی پرده رفته و موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از این جشنواره شد از روز چهارشنبه اول خرداد ماه جاری در سه سینمای فرهنگ، پردیس سینمایی ملت و برج میلاد به روی پرده می‌رود.

داستان فیلم مربوط به سال 1942 و زمانی است که پاریس به اشغال نیروهای آلمانی در آمده. یونس فروشنده سیاه‌پوست الجزایری، قرار می‌شود درمورد یک مسجد در پاریس که مظنون به کمک به مبارزان مقاومت است جاسوسی کند. یونس که شاهد اقدامات وحشتناک نازی هاست به همکاری خود با آنها خاتمه می‌دهد و...

این سومین فیلم بلند اسماعیل فروخی است که چند فیلم کوتاه و فیلم‌های بلند "سفر بزرگ" و "لاویان" را در کارنامه‌ی خود دارد. او فیلمنامه این فیلم را با کمک آلن میشل بلانک، نویسنده و کارگردان فرانسوی نوشته است که تاکنون دو بار نامزد دریافت جایزه سزار(جایزه سینمایی ملی فرانسه) شده و در سال 2005 هم آن را دریافت کرده است. نقش یونس را طاهر رحیم، هنرپیشه الجزایری تبار فرانسوی بازی می‌کند و ایفاگر نقش قدور ابوغریب، امام مسجد جامع پاریس نیز مایکل لونزدیل است که سینما‌دوستان او را با بازی در فیلم «روز شغال» به خاطر دارند. بازی او نیز تحسین منتقدان جشنواره را از آن خود کرد. نشریه‌ی «نیویورک تایمز» ضمن تعریف از بازی طاهر رحیم فیلم را فصل باارزش و جالبی در تاریخ جنگ جهانی دوم توصیف کرد و دنیس هاروی منتقد «ورایتی» از آزادمردان به عنوان یک اثر جنگی قانع کننده با فیلمنامه‌ای پرتعلیق و بازی‌های خوب از بازیگران اصلی یاد کرد.

عوامل سازنده فیلم سینمایی انسانهای آزاد عبارتند از: کارگردان: اسماعیل فروخی، تهیه‌کننده: فابین ووتیه، فیلمنامه نویس: آلن میشل بلان، اسماعیل فروخی، مدیر فیلمبرداری: ژروم آلمراس، تدوین: آنت دوترتر، موسیقی: آرماند آمار، طراح صحنه و لباس: تیری فرانسوا، استفان تیه بو، بازیگران: طاهر رحیم، مایکل لونزدیل، محمود شالابی، لوبنا آزابال.

 برنامه ریزی برای نمایش خصوصی فیلم سینمایی انسانهای آزاد ویژه خبرنگاران، منتقدان و نویسندگان سینمایی درحال انجام است که زمان و مکان آن به زودی به اطلاع اهالی رسانه می‌رسد.

انسانهای آزاد به زبان اصلی با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد و به دلیل سیاستهای حمایتی بنیاد سینمایی فارابی از فیلمهای سینمای ایران،سئانس های نمایش این فیلم در مدت زمان اکران، محدود است.

از این رو به علاقمندانی که مایلند این فیلم را روی پرده سینماهای نمایش دهنده مشاهده کنند توصیه می‌شود حتما از قبل نسبت به رزرو بلیط خود اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز