خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین اظهارات شمقدری درباره خانه سینما، حوزه هنری و اتحادیه تهیه کنندگان

asdasd

خانه سینما بعد از تدوین و تصویب اساسنامه می‌تواند فعالیت کند/حوزه هنری قصد دارد تا ۸فیلم را اکران نکند/اتحادیه تهیه کنندگان فقط یک یار کمکی در بعضی امور سینما است.

 ایلنا جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده است که خانه سینما بعد از اصلاح اسانامه می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند
جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خیرنگار اعزامی ایلنا به کرمان دربارهآخرین وضعیت خانه سینما گفت: قرار شده است که بعد از اصلاح اساسنامه فعالیت خانه سینما آغاز شود.
وی با اشاره به دیدار عده‌ای از سینماگران بارئیس جمهور گفت: درخصوص راه اندازی خانه سینما یک میان بری زده شده است. اما نتیجه این شده که دوستان بعد از تدوین اساسنامه آنرا ارائه کنند.
شمقدری همچنین در باره حضور دو نماینده دولت در مرحله نگارش اساسنامه گفت: در خصوص معرفی نمایندگان خود رئیس جمهور و من هنوز تردید داریم اما به نظر می‌رسداگر نماینده‌ای در مرحله نگارش اساسنامه حضور پیدا کند روندکار سریع‌تر می‌شود و یک مرحله جلو‌تر می‌رویم.
وی ادامه داد: از منظر ما با تدوین این اساسنامه یک تشکل جدیدی شکل می‌گیرد که دوستان علاقه دارند اسم آن همچنان خانه سینما باشند اما ما علاقه‌مند بودیم که قصر سینما داشته باشیم.
رئیس سازمان سینمایی همچنین درپاسخ به سوال دیگری درباره صدور چهار پروانه ساخت برای حوزه هنری بدون طی کردن مراحل رسمی از شورای پروانه ساخت گفت: این کار کاملا قانونی بوده است و اشکالی ندارد.
وی ادامه داد: درباره شورای پروانه ساخت در اتحادیه تهیه کنندگان و فعالیت این اتحادیه دوستان یک برداشت اشتباهی دارند. این اتحادیه قرار است به عنوان یک یار کمکی در بعضی مباحث همچون امنیت شغلی، سنجش ظرفیت‌های تولیدیک اثر هنری و سرمایه گذاری نظر بدهد.
شمقدری تاکید کرد: حوزه هنری اعلام کرده است که خود را صاحب نظر در این امور می‌داند و قصد دارد سرمایه گذاری کند و نظر این شورا قبول ندارد. ما نیز به آن‌ها اعلام کردیم بدون اینکه شورای پروانه ساخت فیلمنامه هارا بخواند می‌توانید این فیلم‌ها را بسازید.
وی افزود: امازمانی که فیلم نهایی ساخته شد اگر این فیلم اشکالاتی داشته باشد خود حوزه هنری باید راسا پاسخگو باشد.
رئیس سازمان سینمایی با تاکید مجدد بر قانونی بودن این امر گفت: اگر ارگان‌های دیگر نیز چنین مسولیتی را بپذیرند و پاسخگو باشند ما درخواست آن‌ها را نیز قبول می‌کنیم.
شمقدری بدون اشاره به جزئیات آخرین تفاهمنامه ارشاد و حوزه هنری گفت: دراین باره به زودی صحبت خواهم کرد. اما فقط بگویم که حوزه هنری اعلام کرده تعداد ۸ فیلم را قصد ندارد اکرانکند و این امر را به صورت رسمی اعلام کرده است.
وی همچنین در باره نظر حوزه هنری پیرامون حضور نیافتن ایران در اسکار گفت: ما متظر نظر حوزه هنری به عنوان صاحب یه حبه قند به صورت رسمی هستیم و حوزه تاکنون نظر خود را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز