شش کتاب در صنعت گیم منتشر شد
بنیاد بازیهای رایانهای با برپایی غرفه در چادر B16 ویژه بخش ناشران الکترونیکی نمایشگاه کتاب، محصولات جدید عرصه گیم را درکنار تولیدات نوشتاری ارایه میکند.
ایلنا: بنیاد ملی بازیهای رایانهای با شش عنوان کتاب جدید در حوزه فنی صنعت گیم در کنار تولیدات این مجموعه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته است.
به گزارش ایلنا، این بنیاد با برپایی غرفه در چادر B۱۶ ویژه بخش ناشران الکترونیکی نمایشگاه کتاب، محصولات جدید عرصه گیم را در کنار تولیدات نوشتاری ارایه میکند.
کتابهای «هنر در بازیهای رایانهای جلد دوم» به نویسندگی «اندرو گاهان» و ترجمه «بهنام رضیپور،» هوش مصنوعی در ساخت بازی «به نویسندگی» دیویدام بورگ «و ترجمه» بابک نمازیان - مریم شیر محمدی - مهرداد آشتیانی «و» آموزش بازی سازی برای آیفون «به نویسندگی» دیوید مارک «و ترجمه» سید مهدی دانشور - مرضیه خدیر «از کتابهای ارایه شده در حوزه فنی صنعت گیم در نمایشگاه کتاب تهران است.
همچنین، کتاب» آموزش ساخت بازی با موتور یونیتی «به نویسندگی» ویل گلداستون «و ترجمه،» احسان کامرانی «شامل ۱۳ فصل بوده که با مطالعه تمامی این فصلها، امکان ساخت بازی برای وب، PC، کنسولها و دستگاههای موبایل فراهم میشود. از آنجا که برای ساخت موتورهای بازی هزینههای بالا و سطح دانش زیاد نیاز است، بسیاری از شرکتهای بازی سازی از موتورهای آماده بازی سازی نظیر یونیتی استفاده میکنند.
کتاب» متدولوژی اجایل برای ساخت بازیهای رایانهای «به نویسندگی» کلینتون کیت «و ترجمه» بابک نمازیان «، به معرفی روش اجایل (چابک) که یکی از روشهای مدیریت پروژههای نرم افزاری است میپردازد.
کتاب» هنر در بازیهای رایانهای جلد اول «به نویسندگی» اندرو گاهان «و ترجمه» بهنام رضیپور «،» ازدیگر کتابهای ارایه شده درنمایشگاه کتاب بوده که در زمینه استفاده از هنر در کنار مسایل فنی در تولید بازیهای رایانهای میپردازد. با مطالعه این کتاب میتوان به درک صحیحی از موضوعات پایهای در بخشهای دو بعدی و هنری مورد نیاز بازیهای رایانهای رسید.