خبرگزاری کار ایران

درپی اعتراض افسانه ماهیان به مشابه‌سازی‌ها نمایش میاندار باران؛

شورای حمایت آثار نمایشی، میاندار باران را بررسی می‌كند

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۵۶

نمایش میاندار باران مجدد توسط شورای نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت تایید مشابه‌سازی اقدامات ضروری صورت خواهد گرفت.

ایلنا: در پی اعتراض افسانه ماهیان كارگردان نمایش «پالتوی پشمی قرمز» نسبت به مشابه‌سازی‌های طراحی صحنه نمایش «میاندار باران» مهدی شفیعی (رئیس شورای حمایت از آثار نمایشی) از صدور دستور بررسی مسئله توسط شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شفیعی پس از مطالعه اظهارات افسانه ماهیان و منوچهر شجاع(كارگردان و طراح صحنه معترض نمایش پالتوی پشمی قرمز)، گفت: از صحبت‌های دوستان این‌طور برداشت كردم كه دوستان بر مبنای تصاویر منتشر شده از نمایش «میاندار باران» اظهار نظر كرده‌اند و شاید در كلیت نمایش مشابه‌سازی از روی طراحی صحنه كار اتفاق نیفتاده باشد.

وی ادامه داد: اما اگر گروه تولید نمایش پالتوی پشمی قرمز اعتقاد دارند چنین اتفاقی افتاده؛ می‌توانند در كمیته حل اختلاف صنف و خانه تئاتر مطرح كنند و نظر شورا برای ما اصل قرار می‌گیرد. چون مسائلی از این دست همواره توسط كمیته به صورت تخصصی بررسی و نتیجه آن به ما اعلام می‌شود كه مركز هم همواره از نتیجه‌گیری تخصصی این كمیته تمكین كرده است.

شفیعی همچنین از دستور خود به شورای حمایت از آثار نمایشی برای بررسی و پی‌گیری ماجرا خبرداد و اظهار داشت: نمایش میاندار باران مجدد توسط شورای نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت تایید مشابه‌سازی اقدامات ضروری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هنرمندان می‌توانند مسائلی از این دست را با طرح دعوی در كمیته حل اختلاف خانه تئاتر بیان كنند و بدانند نتیجه قطعا مورد توجه مركز قرار خواهد گرفت و می‌توانند به رسیدگی‌های ما امید داشته باشند.

این مدیر در پایان تصریح كرد: نظر صنف درباره مسائلی از این دست تخصصی است و ما هم اجازه نخواهیم داد حق هنرمند در چنین مواردی ضایع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز