خبرگزاری کار ایران

فرهاد تجویدی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

«حوالی تئاترشهر» و «پینوكیو دروغ بگو» به صحنه می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۸

تجویدی: اعتقاد دارم تئاتر واقعی در فضای بیرونی و حوالی تئاترشهر درحال رخ دادن است نه در سالن‌های نمایش این مجموعه، ایده اولیه نمایش از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد.

ایلنا: نمایش «حوالی تئاترشهر» نوشته فرهاد نقدعلی با كارگردانی فرهاد تجویدی برای اجرا در شانزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی آماده می‌شود. این اثر همچنین در تماشاخانه سنگلج نیز به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد تجویدی ضمن اعلام این خبر درمورد داستان این نمایش، گفت‌: موضوع نمایش درباره مردی است كه برای گذران امور زندگی در خیابان چای می‌فروشد. او در این میان به به زن دستفروشی دل می‌بازد كه فرزندی معلول دارد و از همسر خود كه حكم اعدام گرفته جدا شده و برای گذران امور زندگی به این شغل روی آورده است.

وی ادامه داد: از حضور این مرد ممانعت به عمل می‌آید به او گفته می‌شود دیگر امكان چای فروشی در محل را ندارد و از حضورش ممانعت می‌كنند. مرد چای فروش برای دیدار زن هر روز با لباس مبدل و بهانه‌ای به محل باز می‌گردد تا اینكه طی گفتگو با هنرمندان تئاتر محیطی اطراف ساختمان تئاترشهر تصمیم می‌گیرد برای كمك به زن كار كند.

تجویدی اضافه كرد: این فرد به همراه گروه محاسبه می‌كنند با فروش چه تعداد چای می‌شود برای زن و فرزندش خانه‌ای فراهم كرد و سپس گروه نمایش محیطی تصمیم می‌گیرد با اجرای یك نمایش و فروش چای در میان آن‌ها این مبلغ را فراهم كند.

تجویدی درخصوص طرح اولیه كار گفت: اعتقاد دارم تئاتر واقعی در فضای بیرونی و حوالی تئاترشهر درحال رخ دادن است، نه در سالن‌های نمایش مجموعه، ایده اولیه نمایش از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد.

این هنرمند همچنین با بیان اینكه نمایش «حوالی تئاترشهر» حدود 35 بازیگر دارد در معرفی عوامل نمایش اشاره كرد و اظهار داشت: متن این نمایش توسط فرهاد نقدعلی نوشته شده و انوش معظمی علاوه بر اینكه یكی بازیگران كار است، نوشتن اشعار این اثر را برعهده داشته، همچنین گیتی قاسمی، محمدعلی حسینعلی‌پور، میترا ضیایی‌كیا، مهدی قاهری بازیگران این نمایش هستند.

به گفته این هنرمند همچنین نمایش «پینوكیو دروغ بگو» مجوز شورای حمایت را دریافت كرده و طی سال جدید به روی صحنه می‌آید.

نمایش «پینوكیو دروغ بگو» از نمایش‌هایی بود كه طی اجرا در سی‌و یكمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر با استقبال رسانه‌ها و مخاطبان مواجه شد. تجویدی در این اثر نمایشی موفق شد به خوبی از انرژی هنرمندان جوان بهره بگیرد.

«پینوكیو دروغ بگو» داستان همگرایی راسکلینکوف از نمایش‌نامه جنایات و مکافات داستایفسکی، هملت ویلیام شکسپیر و شهرزاد قصه گوی‌هزار و یکشب ایرانی است که می‌خواهند پینوکیو را در بخاری بسوزانند تا خود در شکم نهنگ مسافرآب‌های منجمد شمالی گرم نگه دارند. اما پری از پینوکیو می‌خواهد دروغ نگوید تا آدم بشود و بقیه می‌خواهند دروغ بگوید تا آنان نجات پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز