خبرگزاری کار ایران

تاكید امینی بر پی‌گیری یك آرزوی چندساله در سال۹۲؛

«نهاد صنفی تئاتر دانشگاهی» كشور تاسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۶۶

امینی: در صورتی كه چنین نهادی شكل بگیرد باتوجه و تكیه بر استعداد نیروهای جوان دانشگاهی تئاتر كشور خواهیم دید چنین تشكلی می‌تواند روی پای خود بایستد و درآمدزایی هم داشته باشد.

ایلنا: مدیر مركزهنرهای نمایشی حوزه هنری از ادامه برنامه‌های سال گذشته این نهاد و همچنین از تصمیم جدی خود برای محقق كردن آرزوی چندساله تشكیل نهاد صنفی تئاتر دانشگاهی كشور در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت امینی كه پس از تكیه بر پست مدیریت مركزهنرهای نمایش حوزه هنری توجه ویژه‌ای به استعدادهای نوظهور عرصه نمایش كرده است در رابطه با آرزوی خود به عنوان یك مدیر در سال جدید، می‌گوید: به توجه به لطفی كه جوانان فعال در حوزه تئاتر دانشجویی به من دارند و با توجه به ظرفیت‌های بالا و استعداد آن‌ها، چندسالی است به فكر ایجاد یك تشكیلات صنفی برای تئاتر دانشگاهی هستم كه وابسته به بودجه دولتی نباشد. پی‌گیری این مورد قطعا یكی از برنامه‌های من برای سال جدید شمسی خواهد بود كه درخصوص تحقق آن تاكید بسیار دارم.

وی با اشاره به اینكه تاسیس چنین تشكیلاتی طی چند سال گذشته یكی از آرزوهای من بوده، ادامه داد: در صورتی كه چنین نهادی شكل بگیرد باتوجه و تكیه بر استعداد نیروهای جوان دانشگاهی تئاتر كشور خواهیم دید چنین تشكلی می‌تواند روی پای خود بایستد و درآمدزایی هم داشته باشد.

امینی ضمن بیان اینكه من حتی برای پس از شكل‌گیری این تشكیلات برنامه‌های زیادی درنظر دارم، اظهار كرد: اما در نقطه شروع هستیم و ابتدا باید این نهاد صنفی شكل‌ بگیرد، اعتماد به نفس پیدا كند و متوجه شود كه می‌تواند بدون چشم داشت به بودجه اندك و ناچیز دولتی هم روی پای خود بایستد، من حتم دارم چنین رویدادی تاثیر بسیار بزرگی در بدنه تئاتر دانشگاهی و حرفه‌ای كشور خواهد داشت.

این مدیر همچنین در مورد برنامه‌های خود برای جذب آثار نمایشی با كیفیت و مخاطب بیشتر در سالن‌های تئاتر حوزه هنری مانند دیگر تالارهای نمایشی سطح شهر، گفت: این هدف‌گذاری بود كه ما از سال گذشته در پیش گرفتیم و اعتقاد دارم از همان سال گذشته به درصدی از آنچه برای متعارف‌سازی سالن‌های حوزه هنری مورد نظر بود دست پیدا كردیم.

وی افزود: طی این سال تالارهای مهر و ماه حوزه هنری بی وقفه برنامه داشتند و نمایش‌هایی روی صحنه رفت كه از نظر كیفیت چیزی از دیگر اجراها كم نداشت. در همین رابطه همچنین برنامه‌هایی درخصوص تئاتر كودك و نوجوان داشتیم كه برای این گروه سنی اجرا شد.

امینی با بیان اینكه برنامه‌های سال گذشته در سال جدید نیز پی‌گیری خواهد شد، اظهار داشت: در اسال جدید هم تلاش می‌كنیم با انتخاب نمایش‌هایی كه از نظر كیفیت هنری و جذابیت برای مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر قابل توجه باشد را انتخاب كنیم. بر همین اساس در سال جدید تمركز بیشتری بر اجرای گونه‌های نمایشی طنز و همینطور آثار با محتوای اجتماعی خواهیم داشت، درحالی كه حمایت از تئاتر كودك نیز همچنان در دستور كار ما خواهد بود.

كارگردان نمایش «مجلس غریب تنهایی» ضمن اشاره به پیش‌بینی رپرتوارهایی برای سال جدید، در رابطه با برنامه‌های خود برای سال 92 تئاتری حوزه هنری، تصریح كرد: تلاش می‌كنیم نمایش‌هایی را كه در طول سال گذشته با استقبال مخاطبان مواجه شده و برای آن‌ها جذابیت داشت را مجدد به روی صحنه ببریم. از همین برگزاری رپرتوار نمایشی از برنامه‌هایی خواهد بود كه در این سال پی‌گیری می‌كنیم. در همین زمینه اجرای نمایش‌های مناسبتی هم وجود دارد و ما سعی داریم آثاری انتخاب شوند كه حداقل‌های استاندارد اجرا را دارا باشند.

این مدرس دانشگاه در مورد حمایت سالن‌های حوزه هنری از اجرای گروه‌های نمایش دانشجویی، بیان كرد: بیش از 70درصد اجرای آثار در طول سال91 برخاسته از آثار دانشجویی بود. هنرمندانی همچون محمد مساوات، مهدی مشهور، مرتضی میرمنتظمی و... ازجمله كارگردانان جوانی بودند كه طی این سال گذشته آثار خود را در سالن‌های مجموعه حوزه هنری روی صحنه برده و به تماشای عموم علاقه‌مندان گذاشتند كه این روند ادامه خواهد داشت، اما تلاش می‌كنیم هنرمندان جوان و اساتید را در كنار هم داشته باشیم.

امینی كه نمایش «یك بزرگداشت باشكوه» را در قالب جشنواره «تك» فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌برد، در انتها ضمن پاسخ به سوالی درمورد چگونگی حمایت حوزه هنری از برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال جدید، گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی یكی از مهمترین رویدادهای تئاتر كشور است از همین رو هنگامی كه دیدم دبیرخانه و برگزاركنندگان این دوره از نظر محل اجرای آثار نمایشی در مضیقه هستند، سالن ماه حوزه هنری را در اختیار گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر دانشگاهی قرار دادم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز