خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای حمایت از آثار نمایشی خبرداد:

قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر قبل از انتخابات ریاست جمهوری بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۸

شفیعی: درنظر داریم سند بازنگری شده علاوه بر مركزهنرهای نمایشی مدركی باشد برای تولید آثار نمایشی در ارگان‌های دیگر مثل شهرداری و نهادهای علاقه‌مند كه قصد دارند آثارنمایشی تولید كنند.

ایلنا: مهدی شفیعی ضمن اعلام خبر نشست مشترك رئیس و نمایندگان هیئت مدیره خانه تئاتر با قادر آشنا در روزهای پایانی هفته جاری برای بازنگری در سند قرارداد تیپ، از جدیت مركزهنرهای نمایشی برای نهایی شدن این سند پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شفیعی ضمن ابراز رضایت از جلسات مشترك نمایندگان هردوطرف، گفت: جلسات منظمی با حضور نمایندگان خانه تئاتر برگزار شد كه طی آن راجع به تمامی صنف‌های مشغول به فعالیت ازجمله بازیگران، كارگردانان، نمایش‌نامه‌نویسان، طراحان صحنه، طراحان لباس و...صحبت شده و كار كارشناسی صورت گرفته كه به نتایج خوبی نیز دست پیدا كرده‌ایم.

وی با تاكید بر نتایج مثبت جلسه‌های برگزار شده بین نمایندگان خانه تئاتر و مركزهنرهای نمایشی، ادامه داد: طی این گفتگوها به نتایج خوب و مشخصی دست پیدا كرده‌ایم كه نتایج نهایی آن احتمالا طی نشست روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته‌ای كه درحال سپرس شدن است معین خواهد شد.

شفیعی همچنین به زوایای سه‌گانه‌ای كه در مورد هزینه تمام شده تولید آثار نمایشی كه در سند بازنگری قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر به آن توجه شده است، اظهار كرد: ابتدا تلاش كردیم نقاطی كه برای كارگروه شورای ساخت ابهام‌هایی به همراه داشت برطرف شود، در بخش دوم مواردی كه قبلا در قرارداد تیپ به آن‌ها توجه نشده بود طی گفتگو با نمایندگان خانه تئاتر برطرف شد. در بخش سوم تلاش كردیم میان پرداختی‌ها به هنرمندان و شرایط اقتصادی روز تناسب برقرار شود.

این مدیر همچنین به موارد مهم دیگری كه مورد توجه قرار گرفته است اشاره كرد و افزود: مواردی مانند میزان پرداختی به كارگردانان از جمله بخش‌های مهمی است كه درباره آن گفتگو خواهد شد. به این دلیل كه امكان دارد این گروه در خوشبینانه‌ترین حالت سالی یك مرتبه كار كنند یا همین سالی یك بارهم نتوانند نمایشی روی صحنه ببرند، اما از طرف دیگر به عنوان نمونه بازیگران شاید طی سال در چند اثر نمایشی بازی كنند كه باید برنامه‌ای برای برقراری تناسب پرداخت‌ها تعیین شود.

وی با تاكید بر اینكه این متناسب‌سازی با توجه به شرایط روز مهم است، تصریح كرد: دلیل اهمیت موضوع هم این است كه سند نهایی تنها برای مركزهنرهای نمایشی الزام آور نیست، بلكه درنظر داریم مدركی باشد برای تولید آثار نمایشی در ارگان‌های دیگر مثل شهرداری و نهادهای علاقه‌مند كه قصد دارند آثارنمایشی تولید كنند.

شفیعی اضافه كرد: حال اگر قرار باید بنا به منابع مالی مشخص شده برای مركزهنرهای نمایشی توافق دوطرفه‌ای میان مركزهنرهای نمایشی و خانه تئاتر بسته شود مسئله‌ای است كه پس از بازنگری صورت می‌گیرد، اما سند مبنایی است كه همه ارگان‌ها ملزم به رعایت آن خواهند بود.

وی در پایان درباره تفاهم‌نامه مورد نظر، توضیح داد: امضای این تفاهم‌نامه گام دوم خواهد بود، طی این تفاهم‌نامه در مورد موارد جزئی‌ به صورت تخصصی صحبت خواهد شد، اما ابتدا باید بازنگری كلی نهایی شود تا به امضای این تفاهم‌نامه برای سال 92برسیم و ریز تعهدات ما به خانه تئاتر مشخص شود و مركزهنرهای نمایشی هم معیار مشخصی برای هزینه تمام شده آثار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز