خبرگزاری کار ایران

ازسوی سعید الهی اعلام شد؛

آخرین وضعیت هدیه400 هزار تومانی به سینماگران تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۴

براساس فهرست ارائه شده صنوف توسط هیأت ساماندهی به نهاد ریاست جمهوری، حدود 4 هزار کارت هدیه400 هزار تومانی سینماگران در محل نهاد ریاست جمهوری با ارائه کارت ملی توزیع شود.

ایلنا: هیأت ساماندهی صنوف سینمایی درحال پیگیری جدی دریافت کارت‌های هدیه نوروزی رئیس جمهوری برای اهالی سینما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید الهی(مدیر اجرایی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی) با اعلام افزود: باتوجه به مکاتبه هیأت ساماندهی و همچنین نامه مضاعف حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست محترم جمهوری مبنی بر درخواست تخصیص کارت هدیه نوروزی به مبلغ 400 هزار تومان به اهالی سینما، امیدواریم این هدیه در زمان مناسب در اختیار سینماگران کشور قرار گیرد.

وی یادآور شد: سال گذشته پس از موافقت دکتر احمدی نژاد و از طریق ریاست محترم وقت دفتر ایشان، کارت‌های مورد اشاره با رقم 300 هزار تومان در روزهای پایانی سال در اختیار هیأت ساماندهی قرار گرفت که اگر چه بخش عمده‌ای از سینماگران در همان روزها بطور فشرده مباردت به دریافت کارت‌ها کردند لیکن پس از تعطیلات نوروزی نیز توزیع کارت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق میان اعضای صنوف مجدداً ادامه پیدا کرد.

سعید الهی خاطرنشان ساخت: براساس فهرست و آمار موجود بیش از 3800 نفر از اعضای صنوف سینمایی سال گذشته با اعلام فراخوان عمومی و با استقرار عوامل ذیحسابی نهاد ریاست جمهوری در دفتر هیأت ساماندهی، بصورت فردی و برای نخستین بار از دریافت کارت‌های هدیه برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: باتوجه به بازتاب بسیار مثبت اینگونه اقدامات رفاهی در میان سینماگران طی سال گذشته و نیز تخصیص حواله‌های سبد کالا ویژه ماه مبارک رمضان در ماه‌های پیش، تکرار و نهادینه‌سازی این روند گام مفیدی در جهت خدمت عادلانه به خانواده بزرگ سینما به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی اظهار داشت: اگر چه سال گذشته به دلیل عدم ثبت قانونی صنوف، هیچ فهرست دقیقی از اعضای صنوف به تفکیک در اختیار نبود ولیکن امسال با ثبت 11 صنف در مراجع قانونی شرایط توزیع کارت‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

وی پیشنهاد کرد که صنوفی که هنوز قانونی نشده‌اند با ارائه فهرست منظم و مرتب و البته با رعایت تشریفات مکاتبات اداری به هیأت ساماندهی، شرایطی را مهیا کنند که حدالامکان اعضای زحمتکش این صنوف نیز در حد مقدورات از هدایای رئیس جمهوری بی‌بهره نمانند.

سعید الهی گفت: تعداد 4 هزار کارت مورد اشاره براساس فهرست دریافت‌کنندگان سال 91 درخواست شده و به محض تأمین آنها از سوی نهاد ریاست جمهوری، جدول زمان بندی توزیع آنها بین اعضای صنوف قانونی و برخی صنوف دیگر که در مسیر قانونی شدن گام‌های جدی برداشته و اطلاعات دقیقی از آنها موجود است در جراید درج خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد براساس فهرست ارائه شده صنوف توسط هیأت ساماندهی به نهاد ریاست جمهوری، کارت‌های هدیه سینماگران مانند خبرنگاران در محل نهاد با ارائه کارت ملی توزیع شود.

وی در عین حال یادآور شد: شرایط اقتصادی مقاومتی و کاهش بودجه در هر حوزه‌ای، برای اهالی فرهنگ و هنر کشور نیز قابل درک است و تخصیص این رقم ریالی برای خانواده سینما در روزهای پایانی سال غیر از توجه ویژه شخص آقای رئیس جمهور و همکارانشان امکان پذیر نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز