خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

تهرانی‌ها بدلیل مشكلات اقتصادی؛ كمتر مسافرت می‌روند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۲۷

نگاه ما به موسیقی منفی نیست/ حمایت ما از فیلم‌های سینما به قبل از تولید فیلمنامه موكول شده است/برنامه شكر خند تعطیل نمی شود/برگزاری کلاس‌های موسیقی نسبت به کلاس‌های دیگری که مسائل اخلاقی و فرهنگی شهروندی را بیان می‌کند، در اولویت نیست.

ایلنا: امیر خوراکیان (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) معتقد است که امسال براساس پیش‌بینی‌های ما به دلیل مشکلات اقتصادی مردم تهران کمتر از سال‌های دیگر به مسافرت خواهند رفت ولی از شهرستان‌ها به تهران سفر بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر خوراکیان صبح امروز (۳۰ بهمن) در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌های پایانی سال ۹۱ و ابتدای سال ۹۲ گفت: در ماه اخر اسفند برنامه‌ای به نام دل تکانی را به صورت گسترده و با هدف گسترش ارزش‌های اخلاقی در جامعه؛ در ۵ موضوع گذشت و مهربانی، پرهیز از تجمل، انفاق، پاکیزگی، صله رحم در ۲۲ منطقه در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل خیابان هنر، پرده خوانی، مسابقه حضوری، نمایش‌های می‌دانی، ارائه ۲۰ محصول فرهنگی و هنری ویژه بزرگسالان، کودکان و اقشار مختلف و برگزاری نمایشگاه نگار گذر می‌شود.

خوراکیان با تاکید براینکه هدف این برنامه‌ها ایجاد فضایی با طراوت و با هدف انتقال پیام‌های اخلاقی است، گفت: تولید یک اثر موسیقی یایی، اجرای برنامه‌های فاخر در فرهنگسرای اندیشه، ویژه برنامه‌های طنز، برنامه‌های عروسکی از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه دل تکانی است.

خوراکیان تقدیر از افراد نمونه هر صنف در یک برنامه جدا خبرداد و افزود: در آیین تجلیل از ماندگاران که ۱۵ نفر از نمایندگان صنوف مختلف بازار که از بین ۱۶۰ نفر از فعالان بازار انتخاب شده‌اند با اهدای نشان الکاسب حبیب الله تجلیل می‌شود. این برگزیدگان کسانی هستند که در شغل خود ویژگی‌هایی همچون اخلاق گرایی، امانت داری، انصاف، تکریم، مشتری مداری، پایبندی به ضوابط صنفی و مشارکت در امور شهری را رعایت کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری دومین جشنواره مادران قصه گو خبرداد و افزود: دومین جشنواره مادر قصه گو شهر تهران با حضور ۶ هزار نفر از مادران از بهمن ماه و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی آغاز شده و ادامه دارد. امسال ۷۰ درصد استقبال از این برنامه نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.

خوراکیان از برگزاری نمایشگاه سبک زندگی و همچنین جشنواره پرچم خبرداد و افزود: نمایشگاه یاد یار مهربان که در بخش کتاب برگزار می‌شود، دهمین دوره آن امسال برگزار می‌شود. این نمایشگاه امسال ۱۲ الی ۱۸ اسفند در تهران برگزار می‌شود که عموم مردم می‌توانند با تخفیف ۲۵ درصدی خرید کنند. همچنین برای مدارس و بعضی حوزه‌های علمیه بودجه تا سقف ۳۰ میلیارد ریال تدارک دیده شده که می‌توانند رایگان خرید کنند.

وی همچنین از ایجاد پایگاه سازمان فرهنگی وهنری در مناطق جنگی خبرداد و گفت: ما در بحث بازدید از مناطق جنگی واردوهای راهیان نور نیز حضور چشم گیری داریم.

خوراکیان در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت اجرای برنامه‌های موسیقی در فرهنگسرا‌ها گفت: دیدگاه من نسبت به موسیقی منفی نیست بلکه حتی مثبت است اما آنچه که برای ما مهم است این است که برگزاری کلاس‌های موسیقی نسبت به کلاس‌های دیگری که مسائل اخلاقی و فرهنگی شهروندی را بیان می‌کند، در اولویت نیست و برای ما همیشه موضوعات بسیار مهمی مانندخانواده، اخلاق، فرهنگ شهروندی و آموزش این‌ها در اولویت است.

وی ادامه داد: اما در بخش موسیقی نیز ما فعال هستیم و دو گروه موسیقی امسال در جشنواره فجر حضور دارند اما تاکید می‌کنم آموزش موسیقی برای ما در اولویت نیست.

خوراکیان تاکید کرد: هزینه کلاس‌های آموزشی افزایش خواهد یافت اما این افزایش محسوس نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره مشارکت در تولید فیلم‌های سینمایی گفت: ما امسال در جشنواره فیلم فجر ۴ فیلم را سرمایه گذاری کرده‌ایم اما درباره بودجه سال ۹۲ هنوز این بودجه نهایی نشده است. قطعا در این بخش نیز یک افزایش مختصری خواهیم داشت و سرمایه گذاری می‌کنیم اما فرایند این سرمایه گذاری یک تفاوت اصلی دارد و آن این است که ما حمایت و سرمایه گذاری خود را پیش از آغاز ساخت و در بخش فیلم نامه خواهیم داشت و به دنبال آن هستیم که فیلم نامه را در جلسات کارگاهی خودمان تولید کنیم.

خوراکیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های نوروزی گفت: براساس پیش بینی‌های ما و جلساتی که در بخش طرح و برنامه انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که امسال به دلیل مسائل اقتصادی شهروندان تهرانی کمتر به مسافرت می‌روند و احتمال حضور آن‌ها در شهر بیشتر است لذا پیش بینی برنامه‌های خوبی را برای عید نوروز در نظر داریم و همچنین معتقدیم که امسال مسافرت شهروندان شهرستانی به تهران بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم آنکه ویژگی‌های شهری و جاذبه‌های شهرهای دیگر به خوبی تبلیغ می‌شود و معرفی می‌شود اما تاکنون جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به خوبی تبلیغ نشده است لذا شهرداری برنامه ویژه‌ای را برای معرفی مراکز دیدنی شهر تهران در برنامه خود دارد.

خوراکیان درباره تعطیلی برنامه شکرخند گفت: این برنامه هرگز تعطیل نمی‌شود و بیان چنین حرفی یک نوع طنز است حتی ما دنبال آن هستیم که این برنامه را در مراکز دیگر گسترش دهیم همچنین همکاری خود را با برنامه جمعه ایرانی ادامه می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز