خبرگزاری کار ایران

نمایش فیس پوک به كارگردانی سعدی افشار در سینما فردوسی

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۵۱

نمایش فیس پوک با بازنویسی متن نمایش قولنج به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی سعدی افشار این روز‌ها در تالار سینما فردوسی روی صحنه است.

ایلنا: نمایش فیس پوک با بازنویسی متن نمایش قولنج به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی سعدی افشار در تالار سینما فردوسی روی صحنه است.

به گزارش ایلنا، این نمایش پیش از این به نام قولنج و در قالب سیاه بازی، با بازی سعدی افشار در سالن سنگلج به اجرا گذاشته شد. فیس پوک باز نویسی متن نمایش قولنج است که توسط حسین بابایی انجام شده و خود ایشان کارگردانی هنری آن را به عهده گرفته است.
حسین بابایی کارگردان هنری و دستیار سعدی افشار، درباره روند کار می‌گوید: اتفاق روحانی بزرگی برای این نمایش رخ داد. بعد از عمل سخت جراحی که ایشان پشت سر گذاشتند، فکر نمی‌کردند بتوانند یک بار دیگر روی صحنه بروند و یا در یک نمایش مشارکت داشته باشند. اما هنگامی که ما به ایشان پیشنهاد دادیم که کارگردانی این نمایش را به عهده بگیرند، اشک شوق ریختند و گفتند: «شما من را دوباره زنده کردید. فکر می‌کردم باید تا آخر عمر روی بستر بیماری بمانم و روزهای آخر عمرم را گوشه نشینی کنم اما حالا مردم با یاد من می‌خندند.»
حسن بابایی ادامه داد: برای سعدی افشار هر کاری کنیم کم است. ایشان تبحر زیادی در نمایش‌های سیاه بازی دارد و ما که سال‌ها در کنار ایشان بودیم هنوز می‌توانیم با یک راهنمایی کوچک ایشان بازی درستمان را پیدا کنیم.
وی از طرف خود و گروه نمایش فیس پوک آرزوی سلامتی برای سعدی افشار کرد و گفت: انشااله سایه ایشان تا پایان کار برسر گروه باشد و بتوانیم زحمات ۶۰ ساله وی را جبران کنیم.
بابایی با اشاره به شرایط بد سالن نمایش اضافه کرد: حدود ۱۵ میلیون برای تعمیر سالن فردوسی از جیب خودم هزینه کردم تا دیوارهای سالن را رنگ بزنیم و کف سن را موکت کنیم. متاسفانه ارشاد برای نمایش‌های آزاد هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند ولی در عوض این نمایش‌ها از استقبال خوبی برخوردار است، به حدی که بیشترین سود سالن‌های سینمایی از فروش بلیط تئا‌تر به دست می‌آید. این روز‌ها خندان مردم کاری بسیار دشوار است و من امیدوارم شرایطی پیش آید که نمایش‌های کمدی نیز چون نمایش‌های سیاه بازی به فراموشخانه سپرده نشود.
نمایش فیس پوک با بازنویسی حسین بابایی و کارگردانی سعدی افشار تا یک سال آینده، هر شب ساعت ۲۱ در تالار سینما فردوسی به روی صحنه می‌رود. بازیگران این نمایش عبارتند از: حسین ایزد پناه، مرجان قمری، کاظم صادقی، اکرم بردسیری، سمیه ثقفی، مهدی قطبی، آرش بابایی، پیمان خادم و حسین بابایی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز