خبرگزاری کار ایران

حسینی در اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر:

مهمانان جشنواره بگویند؛ آیا ایران یك تهدید است؟!

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۷۱

امیدوارم مهمانان عزیزی که برای اولین بار به ایران آمده‌اند در فرصت فراهم شده با واقعیت‌های ایران، فرهنگ و مردم ما آشنا شوند و در بازگشت، این واقعیت‌ها را بازگو کنند و بگویند آیا واقعا ایران یک تهدید است که غربی‌ها به تعبیر خودشان تحریم‌هایی شکننده را برای در هم شکستن عزم مردم ایران اتخاذ می‌کنند؟

ایلنا: مراسم اختتامیه‌ بخش بین‌الملل جشنواره‌ فیلم فجر درحالی دوشنبه شب(16 بهمن) برگزار شد که وزیر ارشاد اعلام کرد به‌رغم تحریم‌ها اما در حوزه فرهنگ ارتباطات خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به روند برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: امسال 110 فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره به نمایش درآمد که این تعداد تقریبا دو برابر تعداد سال گذشته است. همچنین بخش فیلم‌سازان جنبش عدم تعهد به جشنواره اضافه شد که حرکتی قابل تحسین است و امیدواریم در سال‌های آینده جایزه‌ی ویژه‌ای برای این بخش هم درنظر گرفته شود.

حسینی در ادامه‌ سخنانش با اشاره به بخش سینمای «سعادت» جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: ما در ایران تجربیات بسیار خوبی در ساخت فیلم‌هایی با مضامین دینی، تاریخی و اخلاقی داریم. فیلم‌های متنوعی در ایران ساخته شده است که می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد به هر حال سینمای ایران یک سینمای نجیب است که می‌تواند تجربیاتش را در اختیار فیلم‌سازان دنیا بگذارد.

عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش با اشاره به تحریم‌های روز‌افزون غرب علیه کشورمان یادآور شد: علی‌رغم تحریم‌های غرب علیه کشورمان می‌بینیم که هنرمندان و فیلم‌سازان دنیا از جشنواره فجر استقبال می‌کنند که این نشان‌دهنده‌ی جایگاه هنری و سینمایی ایران در میان هنرمندان دنیاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش خطاب به مهمانان خارجی حاضر در مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فجر گفت: امیدوارم مهمانان عزیزی که برای اولین بار به ایران آمده‌اند در فرصت فراهم شده با واقعیت‌های ایران، فرهنگ و مردم ما آشنا شوند و در بازگشت، این واقعیت‌ها را بازگو کنند و بگویند آیا واقعا ایران یک تهدید است که غربی‌ها به تعبیر خودشان تحریم‌هایی شکننده را برای در هم شکستن عزم مردم ایران اتخاذ می‌کنند؟ معتقدم آنها تفکر اشتباهی در این زمینه دارند چراکه مردم کشور ما 34 سال است با این تحریم‌ها روبه‌رو هستند.

محمدرضا عباسیان(دبیر جشنوراه فیلم فجر) نیز که به دو زیان فارسی و انگلیسی سخن می‌گفت، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان درباره بخش بین‌الملل جشنواره‌ فجر سی‌ویکم گفت: 430 فیلم از 73 کشور دنیا درخواست شرکت در این جشنواره را داشتند که تعداد قابل توجهی است. این تعداد به غیر از فیلم‌هایی است که دوستان ما در ستاد جشنواره فجر از فستیوال‌های مختلف انتخاب کردند تا در این رویداد حضور داشته باشند.

وی با اشاره به آمار‌های مختلف درباره این بخش اظهار کرد: از مجموعه‌ی فیلم‌هایی که فرم درخواست حضور در جشنواره را پر کرده‌اند، هشت بخش رقابتی و غیررقابتی سامان داده شد و فیلم‌ها در یک برنامه‌ریزی دقیق به نمایش درآمد که این نمایش‌ها تا 22 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل (جام جهان‌نما) 16 فیلم از 15 کشور، در بخش سینمای سعادت 12 فیلم از 16 کشور در بخش غیررقابتی جشنواره جشنواره‌ها 13 فیلم از 17 کشور، در بخش نمایش‌های ویژه 12 فیلم از 12 کشور حضور داشتند. همچنین امسال با توجه به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش کشورهای عدم تعهد «نم»، 12 فیلم از این کشورها به همراه دو اثر ایرانی بخش ویژه‌ای را تشکیل دادند.

دبیر جشنواره‌ فجر در ادامه‌ سخنانش به برگزاری شانزدهمن بازار بین‌المللی فیلم ایران اشاره کرد و گفت: در شانزدهمین بازار بین‌المللی فیلم سینمای ایران، 110 کمپانی حضور داشتند که در میان آن‌ها 75 کمپانی بین‌المللی دیده می‌شد.

محمدرضا عباسیان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایندگان و مدیران محترم فستیوال‌هایی که برای انتخاب فیلم‌ها به ایران آمدند از آثار خوششان آمده باشد و افتخارات سینمایی کشور ما مانند سال‌های قبل در سال 92 هم ادامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز