خبرگزاری کار ایران

امیر دلفانی:

«باد شیشه را می‌لرزاند» سرچشمه‌ای برای تجربه کردن بود

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۶۷

داستان این نمایش دردو روایت با فضای سیال ذهن و با تاکید بر عنصر بی زمانی ابتدا به روایت زندگی زوج جوانی می‌پردازد که به تازگی قرار است صاحب فرزندی شوند.

ایلنا: امیر دلفانی کارگردان نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» از شهر خرم آباد که در بخش ویژه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد در آستانه اجرای این نمایش با انتشار یادداشتی از ویژگی‌های این اثر سخن گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، متن یادداشت این کارگردان به شرح زیر است:
گروه تئاتر آریا گران صحنه از سال 1380 در شهرستان خرم آباد فعالیت تئاتری خود را آغازکرد وامسال با نمایش «باد شیشه را میلرزاند» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضورد دارد.
داستان این نمایش دردو روایت با فضای سیال ذهن و با تاکید بر عنصر بی زمانی ابتدا به روایت زندگی زوج جوانی می‌پردازد که به تازگی قرار است صاحب فرزندی شوند، اما مشکلات موجب درگیری‌های تازه‌ای در زندگی آنها شده و سوءظن‌هایی را برایشان ایجاد می‌کند.

روایت دوم این داستان به زندگی دختری به نام پانی بازمیگردد که از خانه فرار کرده و به آپارتمانی که در همسایگی‌شان است پناه می‌برد. این دو روایت با حضور شهروز به عنوان حلقه اتصال درهم گره میخورد و ما شاهد اتفاقات دراماتیک ماجرا خواهیم بود.
باد شیشه را می‌لرزاند قبل ازهرچیز برای من سرچشمه تجربه کردن است. مهدی کوشکی در این نمایشنامه دست من را به عنوان کارگردان باز می‌گذارد و من مختار هستم آنگونه که خودم مایلم با اثر برخورد کنم.
از سوی دیگر به شدت به این موضوع اعتقاد دارم که بازیگر باید مولفی دیگر باشد و در کنار کارگردران به تصحیح نکات گنگ و مبهم کار بپردازد وخوشحالم که امسال بعد از گذر سه سال از تولید باد شیشه را میلرزاند این کار دیده شد.
عواملی که امیر دلفانی را در این نمایش همراهی می‌کنند عبارتند از؛ نویسنده: مهدی کوشکی، بازیگران: رضا شاه کرمی، روشنک خسروی، امیردلفانی، مشاور کارگردان و مدیر تولید: فرزان دلفانی، (باسپاس فراوان از مصطفی محمودی)، طراح صحنه و نور: روح‌اله امامی، طراح لباس: پریوش نایب‌زاده، طراح گریم: محمدرضا عبدالهی‌فرد، طراح اعلان و برنوشت: روح‌اله امامی، دستیار کارگردان: ستار مهرشاد، مدیر اجرا: سامان قهرمانی‌نژاد، مدیر صحنه: ایمان زرینی، امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی: ندا طهرانی، نساء نیکو، لاله محمودی، منشی صحنه: فرشیده زیودار، طراحی و انتخاب موسیقی: امیر دلفانی، گوینده متن: محمد رضا عبدالهی فرد، اجرای موسیقی: کیانوش فرجی، اجرای نور: بهراد سلاحورزی، اجرای صحنه: علی قائد رحمتی، عکس: فرزان دلفانی.
اضافه می‌شود: باد شیشه را می‌لرزاند روز سه شنبه سوم بهمن ماه جاری در بخش ویژه جشنواره در دو نوبت 30/16  30/18 با مدت زمان 45 دقیقه در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز