خبرگزاری کار ایران

سرفصل‌های ششمین جلسه اسیتژ ایران تشریح شد:

تئا‌تر مشارکتی از نگارش تا اجرا و تفاوت آن با تئا‌تر خلاق

کد خبر : ۳۶۷۲۲

تا‌تر مشارکتی گونه‌ای از تئا‌تر است که طبق تعریف رایج در کشور ما، در اجرا به همه یا بخشی از تماشاگران امکان فعالیت و مشارکت در اثر را می‌دهد و همچنین مرز میان بازیگر و تماشاچی را از میان برمی‌دارد.

ایلنا: مرکز ملی اسیتژ ایران، ششمین نشست تخصصی خود را با عنوان «تئا‌تر مشارکتی برای کودکان و نوجوانان» سه شنبه (۲۶ دی‌ماه) ساعت ۱۶: ۳۰ در تالار کنفرانس مرکز ملی آفرنش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، یدالله آقا عباسی در رابطه با چیستی تئا‌تر مشارکتی و سرفصل‌هایی که طی این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت، گفت: تا‌تر مشارکتی گونه‌ای از تئا‌تر است که طبق تعریف رایج در کشور ما، در اجرا به همه یا بخشی از تماشاگران امکان فعالیت و مشارکت در اثر را می‌دهد و همچنین مرز میان بازیگر و تماشاچی را از میان برمی‌دارد.
او ادامه داد: اما از سویی تئا‌تر مشارکتی به نوعی است که در اجرا مشابهت‌هایی با تئا‌تر خلاق پیدا می‌کند، به همین دلیل نیاز است در این زمینه بحث و گفتگو شود تا آنچه به نام تئا‌تر مشارکتی مورد نظر است در اجرا درست اتفاق بیفتد.
این مدرس دانشگاه و پژوهشگر درباره بخش‌هایی که طی ششمین جلسه مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: وجه تمایز تئا‌تر مشارکتی با تئا‌تر خلاق، نحوه استفاده از گروه در تئا‌تر مشارکتی، فنون نوشتن نمایش‌نامه برای این گونه از تئا‌تر و همچنین چگونی تولید و اجرای نمایش بر اساس تئا‌تر مشارکتی از جمله مواردی است که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
در این نشست همچنین بهزاد صدیقی، نمایش نامه‌نویس، منتقد و پژوهشگر تئا‌تر، همراه با یدالله آقاعباسی در خصوص تئا‌تر مشارکتی برای کودکان و نوجوانان به ایراد سخن و بحث و تبادل نظر می‌پردازد.
این سلسله نشست‌ها با هدف تقویت تئا‌تر کودک و نوجوان و تبادل دانش و تجربه بین هنرمندان، پیش کسوتان، صاحب نظران و دانشجویان تئا‌تر در آخرین سه شنبه هر ماه برگزار می‌شود.
ششمین نشست تخصصی مرکز ملی اسیتژ ایران در تالار کنفرانس مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست‌ها به نشانی فوق مراجعه کرده و یا برای‌ اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۷۱۲۹۲ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز