خبرگزاری کار ایران

ستار چمنی گل:

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر باعث تعامل بین کشور‌ها و کارگردان‌های مختلف می شود

کد خبر : ۳۶۳۵۰

جشنواره فرصت مناسبی است برای تبادل تجربه‌ها وکشور‌ها و فیلم‌سازهایی که در جشنواره فیلم دارند و مهمانانی که به ایران سفر می‌کنند.

یک پخش کننده فیلم معتقد است با توجه به اینکه فیلم‌هایی که از کشورهای مختلف به دفتر جشنواره فجر ارسال می‌شود و استقبالی که از بخش بین الملل جشنواره فیلم صورت می‌گیرد نشان دهنده اعتبار جشنواره در منطقه است و خارج از منطقه خاورمیانه هم ما شاهد این هستیم که هر سال تعداد زیادی فیلم از آمریکا و اروپا مایل به حضور در جشنواره هستند که این استقبال به این معنی است که جشنواره اهمیت خاص خودش را پیدا کرده است و خیلی‌ها می‌خواهند که فیلم‌شان در بخش بین الملل جشنواره فجر نمایش داده بشود.


 به گزارش ایلنا ستار چمنی گل که با کمپانی‌اش با تعداد زیادی از فستیوال‌های معتبر جهانی‌ در ارتباط است با بیان این مطلب افزود: مهم‌ترین دستاورد بخش بین‌الملل تعامل بین کشور‌ها و کارگردان‌های مختلف است.


وی ادامه داد: جشنواره فرصت مناسبی است برای تبادل تجربه‌ها وکشور‌ها و فیلم‌سازهایی که در جشنواره فیلم دارند و مهمانانی که به ایران سفر می‌کنند از نزدیک با فرهنگ، فیلم، سینما و... ایران آشنا می‌شوند، ضمن اینکه ما می‌توانیم از نزدیک با کارگردان، نویسنده و بازیگرهای فیلم دنیا ارتباط برقرار کنیم. این تعامل بین فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف قاعدتا منجر به آشنایی فرهنگی بین ملت‌های حاضر خواهد شد.


به گفته وی، این مهم‌ترین دستاورد هم برای ما و هم برای کسانی است که به عنوان می‌ه‌مان به ایران می‌آیند. اتفاق دیگری که خیلی اهمیت دارد آشنایی ما با فیلم‌های روز دنیا است و دیدن فیلم‌هایی که ما در حالت عادی موفق به دیدن آن روی پرده نمی‌شویم اما در ایام جشنواره فیلم فجر این امکان را داریم که آن‌ها را در کشور خودمان نمایش دهیم.


این پخش‌کننده فیلم با اشاره به بخش بازار فیلم فجر خاطر نشان ساخت: به نظرم بازار فجر وضعیت خوبی دارد. مخصوصا اگر بشود از پخش‌کننده‌های آمریکایی و اروپایی بیشتراستفاده کنیم، زیرا ما همین یک شانس را داریم که پخش کننده‌ها به ایران بیایند و فیلمی را بپسندد و آن را خریداری کنند و نمایش فیلمی ایرانی در سینماهای اروپا وآمریکا برای سینمای ایران مفید است. جدا از اینکه ما هم می‌توانیم فیلم‌هایی را که آن‌ها با خود به بازار فیلم می‌آورند را خریداری کنیم.


وی اضافه کرد: استقبالی که هر سال از بازار فیلم می‌شود در حدی است که یک ماه قبل از شروع جشنواره تمام غرفه‌ها رزرو شده است و من که پخش‌کننده داخلی هستم نمی‌توانم به راحتی صاحب یک غرفه شوم. این نشان دهنده این است که بازار فیلم هم پا به پای جشنواره فیلم فجر دارد ترقی و رشد می‌کند. امیدوارم که روز به روز این رشد و ترقی ادامه پیدا بکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز