خبرگزاری کار ایران

محمد متوسلانی:

جشنواره فیلم فجر در جهت ارتقاء سطح دانش مخاطب حرکت کند

کد خبر : ۳۵۷۸۳

اگر قرار است جشنواره‌ای برای ارتقاء سطح کیفی سینما برگزار شود، باید معیارهای صحیحی را به دست مخاطبان بدهیم و اگر بخواهد نظراتی خارج از محدوده فیلم و اصل سینما دخالت داده شود، منظور اصلی بیان نمی‌شود و به هدف اصلی نمی‌رسیم.

 جشنواره فجر باید برای ارتقاء سطح دانش و بینش مخاطبان حرکت کند و به ذات و زبان سینما توجه داشته باشد و اولویت را به کسانی بدهد که الفبای سینما را می‌دانند و اصول را رعایت می‌کنند.


 به گزارش ایلنا محمد متوسلانی کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: اگر قرار است جشنواره‌ای برای ارتقاء سطح کیفی سینما برگزار شود، باید معیارهای صحیحی را به دست مخاطبان بدهیم و اگر بخواهد نظراتی خارج از محدوده فیلم و اصل سینما دخالت داده شود، منظور اصلی بیان نمی‌شود و به هدف اصلی نمی‌رسیم.
وی در ادامه افزود: جشنواره باید برای ارتقاء سطح دانش و بینش مخاطبان حرکت کند و به ذات و زبان سینما توجه داشته باشد و اولویت را به کسانی بدهد که الفبای سینما را می‌دانند و اصول را رعایت می‌کنند و قدمی به جلو برمی دارند.
این کارگردان همچنین گفت: متاسفانه بار‌ها دیده شده این اصول از طرف داوران رعایت نشده است و نظرات سلیقه‌ای بر آن حاکم بوده است؛ به همین دلیل فیلم‌ها به خوبی در جشنواره دیده نمی‌شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی داشته باشیم تا جدولی که برای نمایش فیلم‌ها داده می‌شود تغییر نکند و نظم داشته باشد تا کیفیت جشنواره از نظر اجرایی بالا رود.
کارگردان فیلم «هر چی تو بخوای» در مورد بازار فیلم جشنواره نیز گفت: متاسفانه این بازار در سال‌های گذشته رونق خوبی نداشته است و فیلم‌های ایرانی از نظر نفوذ و نمایش در کشورهای دیگر کمتر خریداری شده است و بازدهی مالی نداشته است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه این اتفاق که پخش کننده خارجی فیلم‌ها را بخرد و در کشورهای دیگر به نمایش درآورد بسیار کم بوده است. بازار فیلم نه تنها در جشنواره فیلم فجر بلکه در جشنواره‌های دیگر هم رونقی نداشته است اما من خود شاهد بودم در سینمای ترکیه با اینکه تولیدشان از ما کمتر است، هر ساله در این جشنواره‌ها فیلم‌های بیشتری فروخته می‌شود. در این بخش باید بازاریابی‌های قوی تری صورت گیرد تا بتوانیم رونقی برای جشنواره‌مان به ارمغان آوریم و حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشیم.
وی در مورد انتخاب محمدرضا عباسیان به عنوان دبیر جشنواره گفت: ایشان جوان با لیاقتی هستند، برایشان آرزوی موفقیت در این جشنواره را دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز