خبرگزاری کار ایران

پس از اعتراض حسن باستانی و درخواست بازبینی مجدد؛

نمایش «بی سرزمین‌تر از باد» به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۱۷

باستانی: آقای كشن‌فلاح شخصا فیلم نمایش ما را دید و قرار شد با رعایت پاره‌ای نكات و اصلاحیه‌هایی امكان اجرای نمایش «بی سرزمین‌تر از باد» در جشنواره فراهم شود.

ایلنا: نمایش «بی سرزمین‌تر از باد» به كارگردانی حسن باستانی كه طبق نظر هیات داوران رد شده بود، پس از اعتراض كارگردان و بازبینی مجدد حسن كشن‌فلاح، مشروط به رعایت پاره‌ای اصلاحات امكان حضور در سی و یكمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را پیدا كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باستانی ضمن اعلام این خبر در ارتباط با چگونگی تغییر نظر مسئولان و امكان حضور اثر در جشنواره، گفت: طبق اعلام اولیه اسامی آثار راه‌ یافته به جشنواره سی و یكم نمایش ما رد شده بود كه به موجب آن نامه‌‌ای به دبیرخانه نوشتم و طی آن به این تصمیم اعتراض كردم و خواستار بازبینی مجدد نمایش شدم.

او ادامه داد: آقای كشن‌فلاح شخصا فیلم نمایش ما را دید و قرار شد با رعایت پاره‌ای نكات و اصلاحیه‌هایی امكان اجرای نمایش «بی سرزمین‌تر از باد» در جشنواره فراهم شود.

این هنرمد در ارتباط با میزان اصلاحیه‌هایی كه قرار است در كار رعایت شود، اظهار كرد: میزان اصلاحیه‌ها زیاد نیست، چون طبیعی است اگر این میزان بالا باشد كار برای اجرای نمایش سخت و بعضا غیر ممكن می‌شود. اما دوستانی كه در هیات و دبیرخانه حضور دارند احتمال زیاد بودن اصلاحات را رد كردند.

باستانی همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا موفق به دریافت كمك هزینه‌ برای اجرا شد است یا خیر، گفت: تا به این لحظه كه خبری نبوده اما شنیده‌ام عده‌ای از دوستان توانسته‌اند بخشی از كمك هزینه را دریافت كنند كه البته تعدادشان زیاد نیست.

نویسنده نمایش «پهلوان» همچنین در ارتباط با جشنواره، بیان كرد: به هرحال امیدوار هستم امسال جشنواره خوبی داشته باشیم و مشكلات پیش پای گروه‌های نمایشی برداشته شود و قوانین و این خوان بازبینی برداشته شود تا تمام گروه‌ها امكان حضور پیدا كنند.

كارگردان نمایش «بی سرزمین‌تر از باد» ضمن ارائه پیشنهاد خود در این رابطه، اظهار داشت: از طرف فردی كه كار تئاتر می‌كند فكر می‌كنم باید بعضی از معیارها و شاخصه‌ها تغییر كند، سیستم گزینش و نگاه گزینشی را باید از فجر برداریم. چون به نظر من این عامل و رد شدن آثار به این شكل تاثیر منفی زیادی بر روحیه هنرمندان یك گروه نمایشی می‌گذارد.

او ادامه داد: به نظرم یكی از راه حل‌ها می‌تواند این باشد كه مسئولان جشنواره تعداد مشخصی از آثار را برای حضور در جشنواره دعوت كنند و از میان آن تعداد دست به انتخاب بهترین‌ها برای حضور در جشنواره بزنند كه در این صورت می‌توان برای آن دسته از آثار كه امكان راه یافتن به جشنواره را پیدا نمی‌كنند چاره‌ای اندیشید.

باستانی تصریح كرد: به این دلیل كه در كشور با كمبود امكانات مواجه هستیم بهتر است این تعداد گروه درگیر حضور در جشنواره نشوند، چون با كمبود فضای تمرین و اجرا و هزینه‌های زیادی كه تولید یك اثر نمایشی دارد این اتفاق پسندیده نیست. با توجه به داشته‌های خود اگر به این ماجرا نگاه كنیم می‌توانیم از لطمه‌های مادی و معنوی جلوگیری كنیم.

این هنرمند در اتنها، گفت: با رد آثار نمایشی گروه‌ها از نظر روحی نیز لطمه می‌خورند كه نمی‌دانم مدیران تا چه اندازه به این جنبه قضیه توجه می‌كنند، به هرحال امیدوار هستم این مسئله را نیز مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز