خبرگزاری کار ایران

محسن علی اکبری:

جشنواره فیلم فجرفقط متعلق به تهرانی ها نیست

کد خبر : ۳۳۸۸۹

جشنواره فیلم فجرباعث می شود تا فیلمسازان کشورمان به تکافو بیفتند وسعی کنند در یک رقابت کاملا نزدیک، آثاری را تولید کنند که این آثارعلاوه برکیفیت خوب به استاندارد بین المللی نیز نزدیک باشد.

اگرجشنواره فیلم فجرنبود هیچگاه سینمای ایران به چنین اعتباری ازسطح جهان نمی رسید.

 به گزارش ایلنا محسن علی اکبری درگفتگوبا روابط عمومی سی ویکمین جشنواره فیلم فجرگفت: جشنواره فیلم فجرباعث می شود تا فیلمسازان کشورمان به تکافو بیفتند وسعی کنند در یک رقابت کاملا نزدیک، آثاری را تولید کنند که این آثارعلاوه برکیفیت خوب به استاندارد بین المللی نیز نزدیک باشد.

وی ادامه داد: بی شک جشنواره فیلم فجر مشوقی است برای فعال ترشدن هرچه بیشتر فیلمسازان ما و از این جهت که همه فیلمسازان خودشان را دراین جشن سهیم می دانند قابل تقدیراست.

به گفته این سینماگرکشورمان اگرجشنواره فیلم فجرنبود سینمای ایران هیچگاه به این رشد از اعتباردرسطح داخل و بین الملل نمی رسید.

تهیه کننده فیلم سینمایی« استرداد » درپاسخ به این سوال که چه راهکارهایی را برای رونق وارتقای جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می کنید به تغییرمدیریت ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه تغییرمدیریت ها تا حدودی به جشنواره لطمه می زند به عنوان مثال درطول این سی سال که جشنواره فیلم فجر برگزارشده است ما شاهد حدود تعویض 10 الی 12 معاونت سینمایی بودیم که هر معاونت سینمایی متاسفانه سلیقه ای عمل می کرده و با نگاه کاملا شخصی وسلیقه ای، دفترچه ای را به عنوان سیاست گذاری های سینما ارائه می داده است درحالی که برخی ازآن نگاه های شخصی درخیلی ازموارد، لطمات بسیار زیادی به سینما وارد ساخته است اما امیدواریم با وجود تبدیل شدن معاونت به سازمان سینمایی انشاء الله در دو دوره 5 ساله و با حضور یک مدیر ثابت در راس این سازمان – حتی اگردولت هم تعویض شد – این مدیریت سازمان تغییرنکند تا بتواند آن سیاست هایی که مدنظراست را در طول یک دوره 10 ساله به سرانجام برساند وشاهد یک نتیجه مطلوب ازسیاست گذاری جشنواره فیلم فجرباشیم.

علی اکبری درمورد برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجرعلاوه برتهران دردیگراستانهای کشوربا تقدیرازاین سیاست گفت: اینکه ما تمامی مردم را به نوعی درسراسرکشور در این جشن بزرگ سهیم می کنیم کار بسیار شایسته ای است چرا که با این سیاست، مردم دیگر استان های کشور تصور نخواهند کرد جشنواره فیلم فجرفقط متعلق به تهرانی ها خواهد بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی « تلفن همراه رئیس جمهور» با بیان اینکه ازروز اول هم برگزاری جشنواره فیلم فجرفقط درشهرتهران غلط بود یاد آورشد: خوشبختانه درسالهای اخیرما شاهد برگزارشدن جشنواره فیلم فجرعلاوه برتهران دردیگراستانها هستیم که قابل تقدیراست و دیگرنیازی نیست یک علاقه مند به سینما ازشهرستان به تهران سفرکند تا بتواند فیلمهای جشنواره را ببیند و همزمانی برگزاری با دیگراستانها علاوه براینکه موجب ازبین رفتن تبعیض ها خواهد شد برای علاقه مندان شهرستانی به سینما این فرصت ایجاد خواهد شد تا خودش را درجشنواره فیلم فجر و جشن بزرگ انقلاب اسلامی سهیم بدانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز