خبرگزاری کار ایران

درپی امضای قرارداد میان علی رفیعی و مدیرعامل خانه‌هنرمندان ایران؛

قفل اجرای نمایش «یرما» شكست

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۱۸

رفیعی: ما قرار است از تمام امکانات سالن برخوردار باشیم تا اجرای نمایش «یرما» روی صحنه محقق شود، مسئولیت باقی موارد برعهده ما خواهد بود.

ایلنا: خانه هنرمندان سرانجام موفق شد قفل اجرا نشدن نمایش «یرما» جدیدترین ساخته دکتر علی رفیعی را باز کند. با امضای شب گذشته(7دی‌ماه) قرارداد، جدیدترین اثر این کارگردان با سابقه تئاتر کشور نیمه نخست خردادماه در سالن استاد سنمدریان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رفیعی پس از جلسه مشترک با مسئولان خانه هنرمندان ایران در همین ارتباط، گفت: آقای دکتر سرسنگی از ابتدا نسبت به ما لطف داشتند و با توجه به مشکلاتی که در گذشته برای اجاری نمایش من پیش آمده بود دعوت کردند «یرما» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود.

وی ضمن اشاره به اینکه پیشنهاد و بررسی‌ها از دو ماه پیش شروع شده است، ادامه داد: با توجه به برنامه اجرای گروه‌های دیگر، مسئولان خانه هنرمندان برای برنامه‌ریزی دقیق نیاز به زمان داشتند تا پس از آن بتوانیم نشست مشترکی داشته باشیم که این جلسه امشب (7دی‌ماه) برگزار و پس از آن قرار شد تمرین‌های گروه به زودی شروع شود.

این هنرمند با سابقه در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان خانه هنرمندان انتظارات دلخواه او را فراهم کرده‌اند یا خیر، بیان کرد: سیستم خانه هنرمندان به این شکل است که سالن و امکانات مادی در اختیار هنرمند می‌گذارد و قرار نیست پول یا بودجه‌ای در اختیار گذشته شود. این جزو سیستم و برای همه هنرمندان هم یکسان است.

وی افرود: ما قرار است از تمام امکانات سالن و یاری مسئولان از جمله آقای سرسنگی، افشین‌نژاد و حریری برخوردار باشیم تا سرانجام اجرای نمایش «یرما» روی صحنه محقق شود، مسئولیت باقی موارد برعهده ما خواهد بود.

رفیعی ضمن اعلام این مطلب که سالن استاد سمندریان برای تمرین و اجرای نمایش یرما درنظر گرفته شده است، در ارتباط با چگونگی شکل‌گیری این اثر نمایشی، اظهار داشت: «یرما» به دنبال کارگاه آموزشی روی صحنه می‌آید که طی سال گذشته شکل گرفت و نمایش با نسل تازه‌ای از هنرمندان اجرا خواهد شد که شما آن‌ها را کشف خواهید کرد.

کارگردان نمایش شكار روباه همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به امکان اجرا نیافتن نمایش در تالار وحدت آیا همه اعضای گروه برای تمرین و اجرای مجدد حضور خواهند داشت، گفت: بله، امیدوار هستم چنین باشد، چون اصلا به یمن حضور و درخشش آن‌ها بود که تصمیم به اجرای نمایش «یرما» گرفته شد.

وی افزود: «یرما» وسیله‌ای بود برای تمرین و آموزش بازیگر، چون نتایج مورد نظر به سرعت حاصل شد و استعدادها خیلی خوب بروز پیدا کرد، من تصمیم به اجرای اثر با همین گروه گرفتم. یعنی این نمایش از دل یک کار کارگاهی که به مدت یک سال طول کشید بیرون آمده است.

رفیعی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت رضایت از همکاری با خانه هنرمندان آیا ممکن است علاقه‌مندان پس از این شاهد تولید و اجرای آثار نمایشی بیشتری از وی باشند، تصریح کرد: این آرزو همیشه وجود داشته، من نمایش «شکار روباه» را پنج سال قبل روی صحنه بردمَ، پنج سال قبل از آن هم نمایش «در مصر برف نمی‌بارد» به صحنه آمده بود. مثل اینکه سرنوشتم این است هر پنج سال یک بار نمایش به صحنه بیاورم که امیدوارم از این به بعد دیگر چنین نباشد.

این اثر قرار بود تابستان امسال در تالار وحدت روی صحنه برود كه به دلیل درنظر گرفته شدن زمان نامناسب برای اجرای عمومی و همچنین برآورده نشدن نظر كارگردان در شورای حمایت از آثار نمایشی رفیعی ناچار به توقف تمرین‌ها شده بود.

در جلسه امضای قرارداد این نمایش علی رفیعی كارگردان، مجید سرسنگی مدیرعامل، امیرحسین حریری معاون هنری و جواد افشی‌نژاد معاون اجرایی خانه هنرمندان ایران حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز