خبرگزاری کار ایران

خسرو معصومی:

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر باید در طول سال كار كند

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۷۵

داوران جشنواره باید مستقل عمل کنند و براساس توانمندی‌های فیلمساز، فیلم‌ها را انتخاب کنند و به آن‌ها جایزه بدهند، چون رای داوران اعتبار جشنواره را دو برابر می‌کند.

ایلنا: برنامه‌ریزی‌ها در دبیرخانه مستقل جشنواره فیلم فجر در طول سال باید پیگیری شود.
به گزارش ایلنا، خسرو معصومی کارگردان سینمای طی گفت‌وگویی در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی گفت: جشنواره ویترینی است برای نمایش فیلم‌هایی که طی یک سال در سینمای ایران تولید می‌شود.
این کارگردان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر باید از تنگ نظری‌ها به دور باشد، افزود: داوران باید از نظرات شخصی و رابطه فامیلی پرهیز کنند، زیرا جشنواره زمانی می‌تواند مستقل عمل کند ‌که از سلیقه شخصی به دور باشد.
وی در ادامه یادآور شد: دبیرجشنواره باید آدم تجربه‌ای باشد که با تمامی جشنواره‌های دنیا درارتباط باشد و فیلم‌ها را به درستی انتخاب کند ضمن اینکه این اتفاق در دوره‌های اول افتاد، بنابراین باید کمیته انتخاب داوران با تجربه باشند، چون اگر انتخاب‌‌ها درست نباشد کارگرانان برجسته نیز دلسرد خواهند شد. جشنواره باید دبیرخانه مستقلی داشته باشد و برنامه‌ریزی‌ها طی یکسال برای برگزاری جشنواره صورت گیرد.
کارگردان فیلم سینمایی «خرس» همچنین متذکر شد: جشنواره فیلم فجرمحیط بازی است که باید همه سلیقه‌ها را در خود جا دهد؛ تا آنجا که کارگردانان جوان امیدوار باشند که این جشنواره سکوی پرشی برای کارهای بعدی آن‌ها خواهد بود.
معصومی در مورد عملکرد داوران نیز گفت: داوران جشنواره باید مستقل عمل کنندو بر اساس توانمندی‌های فیلمساز، فیلم‌ها را انتخاب کنند و به آن‌ها جایزه بدهند، چون رای داوران اعتبار جشنواره را دو برابر می‌کند.
وی با بیان اینکه موفق‌ترین بخش جشنواره بخش بین‌الملل است گفت: داوران این بخش مستقل‌تر عمل می‌کنند، البته این امر ناشی از اعمال مدیریت صحیح بوده است. به نظر من این بخش مانند نگینی می‌درخشد.
وی همچنین اکران فیلم‌ها به صورت دیجیتال را بسیار خوب دانست و گفت: اگر دقت داشته باشید در زمان اکران در سینما‌ها شماره یک، دو و سه در وسط همه فیلم‌ها قرار دارد، یعنی پرده ‌اول که می‌خواهد تمام شود و به پرده دوم برسد کارگردان این اضطراب را دارد که این دو چگونه بهم وصل می‌شوند اما در دیجیتال این مورد دیگردیده نمی‌شود یعنی فیلم بدون هیچ‌گونه خدشه‌ای دیده می‌شود ضمن اینکه هزینه کمتری هم دارد و اشراف بیشتری بر روی تنظیم رنگ و نور فیلم دارد و از نظر اجرایی بسیار راحت‌تر است. اگردر همه سینما‌ها اکران بصورت دیجیتال باشد، با یک کپی می‌شود آن فیلم را در همه سینماهای دیگر نمایش داد.
معصومی بازار فیلم ایران را ضعیف دانست و گفت: متاسفانه بازار فیلم در حد یک نمایش است و بیشتر برای نمایش فیلم‌ها می‌باشد وبه ندرت دیده شده که فیلم‌های سینمایی خریداری شود.
وی همچنین در مورد برگزاری همزمان جشنواره در تهران و شهرستان‌ها نیز گفت: هر جشنواره‌ای یک کاخ دارد که محل اصلی برگزاری می‌باشد. جشنواره فجر اعتباری دارد که همه باید از شهرهای مختلف برای نمایش فیلم‌ها به تهران بیایند زیرا مخاطب‌ می‌خواهد مجموع‌آثار یک ساله سینمای ایران را ببیند اما در شهرستان‌ها به این شکل نیست چون تولیدات برای شهرستان‌ها انتخاب می‌شود و همه فیلم‌ها نمایش داده نمی‌شود.
وی همچنین در مورد معضل مخاطب در سینمای ایران گفت: تا زمانی که جلوی نویسنده با خط قرمز‌ها گرفته شود چیز قابل قبولی برای سینما ارائه نمی‌شود وموضوعات به شکل کلیشه در می‌آید، ضمن اینکه تا زمانی که مشکلات جامعه ایران را در فیلم‌هایمان مطرح نکنیم، این سینما علاوه بر اینکه مخاطب را از دست می‌دهد، رو به تعطیلی هم می‌رود‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز