خبرگزاری کار ایران

سعید اسدی مدیر تالار مولوی:

مركز هنرهای نمایشی خانواده پرجمعیتی را اداره می‌كند

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۷۲

اسدی: زمانی خانه تئاتر دانشگاهی از آثار حمایت می‌كرد اما امروز عملا وجود ندارد، اگر چه فعالیت‌هایی دارد اما كار خاصی در جهت حمایت از آثار انجام نمی‌دهد گویا قرار است فعالیت‌هایش در سكوت متوقف شود.

ایلنا: تالار مولوی به عنوان محلی شناخته شده اجرای آثار نمایشی دانشجویی گذشته از اینكه برای كمك به هنرمندان جوان با كمبود منابع مواجه است، درخصوص رسیدگی به امور جاری تالار نیز به توجه مدیران فرهنگی وزارت علوم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اسدی مدیر این تالار در پاسخ به این سوال كه آیا تالار مولوی برای ارائه كمك هزینه‌های اجرای آثار نمایشی به دانشجویان بودجه سالیانه دارد یا خیر، گفت: ما به دلیل اینكه زیرنظر مركزهنرهای نمایشی نمی‌توانیم از این نهاد انتظار چندانی برای دریافت بودحه سالیانه داشته باشیم، اما هرگاه اثر خوب دانشجویی در تالار مولوی روی صحنه می‌رود از مدیریت مركز درخواست می‌كنیم به هر میزان كه امكان دارد از اثر حمایت مالی داشته باشند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت آثار نمایشی دانشجویی پیشتر صحبتی با مسئولان مركزهنرهای نمایشی شده بود مبنی بر اینكه شورایی برای حمایت از آثار نمایشی دانشجویی تشكیل شود تا از آثار تولید شده نه فقط در تالار مولوی بلكه هرجای ایران كه باشد حمایت كند.

این مدیر با اشاره به اینكه قرار بود مسئولان به این پیشنهاد فكر كنند، بیان كرد: اما ما عملا بودجه‌ سالیانه‌ای دریافت نمی‌كنیم كه بتوانیم از آثار حمایتی داشته باشیم، اما با توجه به اینكه بعضی از نمایش‌های دانشجویی كیفیت بسیار بالایی دارند این طور نیست كه بگوییم با آن‌ها مثل كارهای حرفه‌ای برخورد می‌شود.

اسدی در پاسخ به این سوال كه با توجه به كیفیت بالای آثار دانشجویی آیا مركزهنرهای نمایشی نباید حمایت بیشتری داشته باشد، اظهار كرد: جواب دادن به این سوال كمی سخت است و نمی‌توان به شكلی كلی درباره آن صحبت كرد. مركزهنرهای نمایشی مثل پدری است كه مسئولیت تامین خانواده پرجمعیتی را برعهده دارد.

وی افزود: اما باید بگویم هنرمندان تئاتر دانشجویی مانند فرزندان كوچك خانواده هستند كه با استعداد هستند و اگر توجه بیشتری به آن‌ها شود آینده بهتری در انتظار تئاتر خواهد بود.

مدیر تالار مولوی همچنین در ارتباط با جلسات مشترك با مدیرمركزهنرهای نمایشی حوزه هنری جهت استفاده از سالن‌های حوزه برای اجرای نمایش‌های دانشجویان، گفت: طی صحبت‌هایی كه داشتیم قرار شد این اتفاق خوب بیفتد و ما بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه استفاده كنیم. طی گفتگوها قرار شد آثار دانشجویی را كه با شرایط حوزه همخوانی داشته باشد به آن‌ها معرفی كنیم.

وی تصریح كرد: اما این طرح همچنان باید طی جلساتی كه قرار است هفته‌ آینده برگذار شود مورد بحث قرار بگیرد و چارچوب‌ها و سازوكار اجرایی آن تعیین شود.

این مدیر همچنین در ارتباط با اینكه چه امكانی برای حمایت بیشتر از نمایش‌های دانشجویی وجود دارد، اظهار داشت: من در گفتگو با كاگردانان جوان و دانشجویان هم گفته‌ام درست است كه آثار باید از سوی دولت و مركز هنرهای نمایشی مورد حمایت قرار بگیرند اما در كنار این خود گروه‌ها هم باید پی‌گیر جذب حامی مالی باشند.

وی ادامه داد: یك زمانی خانه تئاتر دانشگاهی از آثار حمایت می‌كرد اما امروز عملا وجود ندارد، اگر چه فعالیت‌هایی دارد اما كار خاصی در جهت حمایت از آثار انجام نمی‌دهد گویا قرار است فعالیت‌هایش در سكوت متوقف شود.

این مدرس دانشگاه همچنین درباره پایان زود هنگام نمایش پچ پچه‌های پشت خط نبرد به كارگردانی اشكان خیل‌ن‍‌‍‍ژاد، گفت: برنامه اجراهای ما بستگی به شرایط گوناگون دارد. قرار ما با گروه‌ها همیشه 15روز اجرا است كه براساس میزان استقبال مخاطبان پس از گذشت پانزده روز هفته به هفته تمدید می‌شود اما نمی‌تواند بیشتر از سی‌روز كاری هم باشد.

وی در پایان تصریح كرد: باید دقت داشته باشید، سی روز كاری نه سی اجرا، ما چاره‌ای هم جز این نداریم چون باید پاسخگوی تقاضای بالای گروه‌های نمایشی دیگر باشیم. درباره نمایش پچ پچه‌های پشت خط نبرد، گروه بنا به مشكلاتی كه داشت اجرای خود را پنج روز دیرتر شروع كرد به همین دلیل از این سمت نیاز به روزهای اضافه داشت كه برای ما مقدور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز