خبرگزاری کار ایران

قادر آشنا درگذشت جاهد جهانشاهی را تسلیت گفت

کد خبر : ۲۸۱۳۴

آشنا در پامش گفته است: قطعاً، دلتنگی‌هامان از فقدانش مدید خواهدبود، اما دلخوش این نکته هم می‌توان بود؛ هر بار که پرده یک صحنه برای اجرای نمایشنامه‌های او کنار می‌رود، او هوشیار و خرسند، در متن آن، ایستاده است.

ایلنا: قادر آشنا – مدیر کل هنرهای نمایشی – درگذشت جاهد جهانشاهی منتقد و مترجم تئا‌تر را تسلیت گفت.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، در متن تسلیت قادر آشنا به جامعه تئاتری و خانواده وی چنین آمده است:
بسمه تعالی، «آن کس که با کتابی در بغل می‌میرد، بی‌شک به بیداری می‌اندیشد» ‌ جاهدِ تئا‌تر ایران با ترجمه صریح و صحیح آثار بر‌تر نمایشی جهان، به بسیاری از هنرمندان و نمایشنامه‌نویسان، به ویژه جوانان، آگاهی و نگاهی روزآمد را هدیه کرد.
سالهای سال، روزنامه‌ها و مجلات، با نقدهای علمی و اصولی‌ او عجین شده بودند و کلمات، از اعتبار او آبرو می‌گرفتند.
بی‌شک، این بزرگ مردِ بی‌ادعا، با گامهای بلندی که برای تأسیس و اداره انجمن منتقدان و نویسندگان تئا‌تر بداشت، راه را برای رشد نسل جدیدی از منتقدان هموار کرده و آن‌ها را شناساند و تعلیم داد.
قطعاً، دلتنگی‌هامان از فقدانش مدید خواهدبود، اما دلخوش این نکته هم می‌توان بود؛ هر بار که پرده یک صحنه برای اجرای نمایشنامه‌های او کنار می‌رود، او هوشیار و خرسند، در متن آن، ایستاده است.
کوچ ناباورانه «جاهد جهانشاهی» را به خانواده او، جامعه تئا‌تر کشور به خصوص نمایشنامه‌نویسان و منتقدان تسلیت می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز