خبرگزاری کار ایران

علم الهدی در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

ریل گذاری غلط شمقدری وضعیت سالن‌های سینمایی را بحرانی کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۵

روشی که دوستان در معاونت سینمایی و سازمان سینمایی فعلی در پیش گرفته‌اند سینمای ایران را با فاجعه مواجه کرد و ریل گذاری‌هایی که آن‌ها مدعی بودند خراب بوده و این ریل گذاری‌های خراب قطار سینمای ایران را به سمت دره سوق می‌دهد.

ایلنا: امیرحسین علم الهدی معتقد است که مشکلات امروز در حوزه اکران از سال‌ها قبل قابل پیش بینی بود و این مشکلات نتیجه سیاست گذاری‌های غلط سازمان سینمایی و معاونت سینمایی سابق است.

امیرحسین علم الهدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتشار صورت جلسه انجمن سینماداران و اعتراض آن‌ها به افزایش هزینه‌ها گفت: مشکلاتی که امروز در حوزه اکران به وجود آمده قابل پیش بینی بود و این مشکلات خلق ساعه به وجود نیامده بلکه ماحصل مجموعه سیاست گذاری‌های کلان دولت در بخش اقتصاد و همچنین در بخش فرهنگ است.
وی ادامه داد: در حوزه سینما سینماداران به عنوان کسانی که متضرر‌ترین فرد در این صنعت هستند؛ امروز صدایشان در اعتراض به سیاست‌های غلط درآمده اما باید بپذیریم که بخشی از این اشکالات به خود سینماگران باز می‌گردد که با همراهی با شورای صنفی نمایش در اجرای تدبیرهای اشتباه آن‌ها دخیل بوده‌اند.
این کار‌شناس حوزه اکران مشکل اصلی را در عدم درست اجرای برنامه‌ها دانست و افزود: روشی که دوستان در معاونت سینمایی و سازمان سینمایی فعلی در پیش گرفته‌اند؛ سینمای ایران را با فاجعه مواجه کرد و ریل گذاری‌هایی که آن‌ها مدعی بودند؛ خراب بوده و این ریل گذاری‌های خراب قطار سینمای ایران را به سمت دره سوق می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر با یک نگاه تحلیلی و درست ببنیم متوجه می‌شویم سیاست‌های سینمایی نه تنها در حوزه اکران بلکه در حوزه تولید و توزیع نیز از دو سال قبل مطلوب نبوده است و طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز به این مشکلات دامن زده است.
علم الهدی تاکید کرد: در طرح هدفمندی یارانه‌ها بحث سینما به خوبی دیده نشده و هیچ بسته حمایتی برای حوزه تولید و اکران در سینما دیده نشده همین امر باعث افزایش هزینه‌های تولید و توزیع در حوزه سینما شده و متضرر شدن اهالی سینما را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به افت مخاطب در سال‌های اخیر گفت: افزایش هزینه‌های جاری مردم نیز مزید بر علت شده است زیرا زمانی که مردم با افزایش هزینه در بخش مایحتاچ خود مواجه می‌شوند اولین بخشی که از سبد کالایی خود حذف می‌کنند بخش فرهنگ است و اولین قربانی نیز در بخش فرهنگ سینما است.
علم الهدی تاکید کرد: زمانی که در عرض ۲۴ ساعت قیمت دلار و ارز دو برابر می‌شود مردم چاره‌ای ندارند که برای رفع نیازهای خود به سمت همسان سازی با شرایط جدید بروند لذا اولین بخشی را که حذف می‌کنند بخش فرهنگ و سینما است.
علم الهدی ادامه داد: در سال ۸۹ ما با مخاطبی حدود ۱۱ و نیم میلیون نفر ۲۸ میلیارد تومان فروش داشتیم و میزان فروش تهران ۱۸ میلیارد تومان بوده است اما این رقم در سال ۹۰ هرچند ۳۵ میلیارد تومان رسیده است اما در افزایش تعداد مخاطب به ۱۴ میلیون نفر رسیده است و میزان فروش در تهران نیز ۲۲ میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: از ۴ سال پیش ما اعلام کرده بودیم که با سیاست گذاری‌هایی که می‌شود بحران درحوزه سینما تشدید می‌شود و این تشدید بحران افت مخاطب را به دنبال خواهد داشت و این افت را امسال نیز شاهد هستیم و می‌بینیم که با وجود فیلم‌های خوب حداکثر در سال ۹۱، ۹ میلیون نفر به سینما می‌روند.
علم الهدی هرچند مشکل اصلی را سیاست گذاری غلط سازمان سینمایی می‌داند اما بخشی از سینما را نیز در همراهی با این سیاست‌ها مقصر می‌داند و می‌گوید متاسفانه بعضی سینماگران و اهالی سینما مانند انجمن سینماداران بدون تدبیر و تفکر با استراتژی‌های غلط دوستان و برنامه ریزی‌های اشتباه همراهی کردند و این همراهی نیز در اجرای برنامه‌ها موثر بود.
مشاور رسانه‌ای فیلم یه حبه قند و طلا و مس سخنان شمقدری درباره دخالت‌های حوزه هنری در اکران آن صحیح نمی‌دانند و می‌گوید: سیاست حوزه و اکران نشدن بعضی فیلم‌ها از سوی حوزه فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد در شرایط فعلی اکران تاثیر دارد و مجموع شرایط موجود ربطی به حوزه هنری ندارد بلکه مجموعه سیاست گذاری‌ها سینمای ایران را با بحران مواجه کرده است واین بحران امروز به اندازه‌ای شدید شده که حتی صدای اعتراض دوستان خود مدیران را نیز در آورده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود مشکلات بسیار مدیران دولتی و این دولت هیچ گناهی را گردن نمی‌گیرند و همیشه تقصیر‌ها را به گردن دیگران می‌اندازند و درحالی که می‌توانستند با تعامل وضعیت را به سمت مطلوب ببرند چنین کاری نکردند.
علم الهدی ادامه داد: نمی‌توان از این دولت انتظار معجزه داشت و باید منتظر بود تا این دولت به کار خود پایان دهد و دولت دیگری بر سر کار بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز