خبرگزاری کار ایران

واکنش توحیدی به اظهارات جدید جنتی،

مجمع عمومی خانه سینما را هیات مدیره فعلی باید برگزار کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۵۴

خانه سینما سالها پیش تاسیس شده است. هیئت مدیره فعلی قصد ادامه تصدی‌گری ندارد و فقط در پی آن است که خانه‌سینما بازگشایی و مجمع عمومی برگزار شود.

ایلنا: هرچند دولت یازدهم اعلام کرده بود که در یک ماه اول فعالیت خود خانه سینما را باز می‌کند اما امروز نه تنها این خانه باز نشده است بلکه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین سخنان خود درباره خانه سینما اعلام کرده باید یک خانه سینمای جدید با هیئت مدیره جدید تاسیس شود و هیئت مدیره قبلی باید منحل شود.
فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره و سخنگوی خانه سینما در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به این سخنان گفت: تفاوت زیادی در نظر ما نسبت به روزهای گذشته صورت نگرفته است. ما از ابتدا نیز بر این نظر بودیم که نباید خانه سینمای جدیدی تاسیس شود زیرا خانه سینما سالهای گذشته تاسیس شده و فقط فعالیت آن در دولت قبل دچار وقفه شده است.
وی ادامه داد: حسن روحانی در سخنرانی‌های خود و همچنین در مناظره‌های تلویزیونی تاکید کرده بود که خانه سینما را ظرف یک ماه بازگشایی می‌کند و مشکل خانه سینمای موجود حل می‌شود.
توحیدی افزود: راه حل مشکلات خانه سینما این است که این خانه بازگشایی شود و هیئت مدیره فعلی مجمع عمومی را برگزار کند و یک هیئت مدیره جدید انتخاب و فعالیت‌های خانه ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: اگر کسانی تصور می‌کنند که تاکید و اصرار هیئت مدیره فعلی برای بازگشایی خانه سینما به معنای تداوم تصدی‌گری هیئت مدیره فعلی است؛ اشتباه می‌کنند. زیرا هیئت مدیره فعلی فقط در پی آن است که خانه سینما بازگشایی شود و مجمع عمومی برگزار شود.
رئیس هیئت مدیره خانه سینما ادامه داد: اگر وضعیت خانه سینما در دولت قبل را آسیب‌شناسی کنیم در بخش نیروی انسانی به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برمی خوریم که آن هم اختلافاتی است که به دلیل عملکرد دولت در بین سینماگران به وجود آمده است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل این اختلافات این است که دولت دهم از گروهی از سینماگران هواداری کرد و این هواداری را با اعطای موقعیت‌های ویژه از قبیل دادن رانت‌های مختلف و در اختیار گذاشتن منابع دولتی و همچنین صدور پروانه ساخت تقویت کرد. همچنین این وضعیت با آغاز به کار تهیه‌کنندگان و کارگردانان تازه کار بدون رعایت ضوابط و استاندارد‌ها بد‌تر شد.
توحیدی ادامه داد: امروز باید دولت در بحث خانه سینما این درایت و روشنی را به خرج دهد که بدنه سینمای ایران و نخبگان آن در کجا متمرکز شده‌اند و تمایل آن‌ها به فعالیت بر اساس چه شاخصه‌هایی است.
وی ادامه داد: از مجموع مدیران سینمایی دولت یازدهم انتظار داریم که با مطالعه و دقت نظر نسبت به حل مشکلات موجود دقت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز