خبرگزاری کار ایران

نشست رسانه‌ای سرپرست مراکز جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر برگزار شد؛

تاسیس مراکز آموزشی همگام با پایان دولت دهم

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۵

براساس ابلاغ صورت گرفته مراکزی مانند دانشکده خبر، حج و زیارت و میراث فرهنگی باید عینا زیرمجموعه موسسه قرار بگیرند در غیر این صورت منحل می‌شوند.

ایلنا: نشست رسانه‌ای سرپرست مراکز جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور ظهر امروز (6 مرداد ماه) در محل این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید شاه آبادی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی ماموریت تامین نیروی انسانی با محوریت مهارت و اشتغال زایی را دارد، گفت: ما طی چند سال گذشته نیازهای مورد نیاز حوزه فرهنگ و هنر را شناسایی کرده و متناسب با رشته‌هایی که نیازمند مهارت ورزی بیشتر هستند را در این موسسه مدنظر قرار دادیم تا نیروی انسانی با معیارهای آموزشی صحیح و معین برمبنای مشاغل موجود در کشور آموزش ببینند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر امروز در حوزه چاپ و نشر شاغلان زیادی داریم دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه دارد مهارت علمی و نظری این افراد را ارتقا دهد تا علاوه بر اینکه در حوزه حرفه‌ای فعالیت می کنند تمام بخش‌های ما در آینده دانش آموخته دانشگاه‌ها باشند.

این مدیر با تاکید براینکه امروز صدهزار دانشجو در 163 رشته در مقاطع مختلف دانشگاه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر وجود دارد، اظهار کرد: اولین گام ما استانداردسازی موسسه خواهد بود و برای پیشبرد هدف مورد نظر مشکلات سخت افزاری در بخش دولتی نداریم و در شهرستان‌ها هم فضای مناسب با توسعه آموزش‌ها موجود است. امیدواریم موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر بستری باشد تا هم ارتقا کیفی در حوزه نیروی انسانی و از طرفی توسعه کمی نیروها را شاهد باشیم.

شاه آبادی به 8 اقدام صورت گرفته طی این مدت اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل کمیسیون انتصابات برای صدور حکم تمام مدیران از طریق موسسه، تشکیل کمیته گسترش برای رسیدگی به درخواست‌های مراکز دولتی و غیردولتی،‌ تشکیل کمیته تحقیق و توسعه برای شناسایی ظرفیت‌های موجود، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی درسی برای در نظر گرفتن رشته‌های متناسب و مورد نیاز برای آموزش در موسسه که نیاز است عنوان کنم تمامی رشته‌های موجود در 12 دپارتمان آموزشی مشخص شده و نکته اصلی این است که باید به این سو حرکت کنیم تا موسسه‌های ما در سراسر کشور موضوعی و تخصصی باشند.

وی ادامه داد: دانشکده‌های موضوعی مانند مطبوعات و رسانه، ‌چاپ و نشر، میراث فرهنگی و صنایع دستی، زبان و ادبیات، هنرهای نمایشی، موسیقی و صنعت تصویرسازی و سینما، مد و لباس و آموزش‌های قرآنی و دینی ازجمله مواردی هستند که نیاز داریم به صورت تخصصی در آنها به تربیت نیرو بپردازیم. برهمین اساس تمامی رشته‌ها برای اول مهرماه بررسی شده و به این ترتیب موسسه به سمت یک مرکز آکادمیک بسیار تخصصی که علاوه بر کارآمدی از حیث نظری در خصوص برطرف شدن نیازهای مهارتی فرهنگ و هنر کشور فعالیت می کند پیش خواهد رفت.

این مدیر با ذکر مثالی در این رابطه عنوان کرد: به عنوان نمونه در بخش مطبوعات و رسانه‌ها برای مقطع کارشناسی خبرنگاری و عکاسی خبری را درنظر گرفتیم، در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی حرفه‌ای خبرنگاری شاخه سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، قرآنی و مذهبی، ورزشی و عکاسی خبری را آموزش خواهیم داد. در مقطع کارشناسی ارشد هم یک رشته به عنوان کارشناسی حرفه‌ای ارشد خبرنگاری بین‌الملل خواهیم داشت.

شاه آبادی با تاکید براینکه طی سالیان گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمترین فعالیت را در حوزه ارتقا سطح کیفی آموزش نیروهای خود داشته است، گفت:‌ هنگامی که این نهاد به ما تحویل شد در واقع، برنامه انحلال آن در دستور کار بود، چون اصولا نگاه‌ها بر این استوار است که دانشگاه متولی امر ارتقا سطح آموزش افراد است نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحالی‌که ما باید نیروهای فعال در حوزه فرهنگ را شناسایی کنیم و نسبت به آموزش آنها جدی باشیم.

وی ضمن اشاره به اینکه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند، تصریح کرد: ما با تربیت نیروهای متخصص که توان و مهارت اجرایی داشته باشند به عنوان بازوی اجرایی دانشگاه عمل خواهیم کرد. گام بعدی ما این است که کاری کنیم تا دیگر حوزه‌ها رشته‌های ما را در مراکز آموزش خود ارائه نکنند و موازی کاری در این حوزه صورت نگیرد.

سرپرست مراکز جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر با تاکید براینکه دانشکده‌هایی مانند خبر،‌ حج و زیارت و میراث فرهنگی به طور کامل زیر نظر این موسسه فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: براساس ابلاغ صورت گرفته این مراکز عینا زیرمجموعه ما تلقی می‌شود و عملکردهایی ازجمله انتصاب روسا، گردش مالی و تنظیم رشته‌ها زیر نظر موسسه خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به این ابلاغیه یا نهادها تحت پوشش موسسه قرار می‌گیرد یا اینکه در صورت امتناع از این قانون به طور کل منحل خواهند شد. برهمین اساس شاهد هستیم موسسه‌ای مانند میراث فرهنگی طی دو سال گذشته امکان جذب دانشجو نداشته و در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد.

جلسه نشست رسانه‌ای سرپرست مراکز جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر با اعلام این خبر که مصوبه‌ی برگزاری دومین جشنواره و بازارچه تولیدات مراکز آموزشی پاییز 92 برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز