خبرگزاری کار ایران

پولاد کیمیایی:

سینما و صنعت گیم نیازمند تولید محتوا و ارایه آثار جذاب است

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۷

بافت قصه‌هایی که به بازی تبدیل می‌شود باید بسیار پیچیده و مناسب سن مخاطبان باشد چراکه گیم از سنین پایین با تخیل انسان رشد می‌کند.

ایلنا: بازیگر فیلم سینمایی جرم با بیان اینکه صنعت گیم کشور بیش از هر چیز نیازمند تولید محتوای جذاب و بازی نامه مناسب برای مخاطبان است، گفت: این عرصه همچون سینما از ضعف فیلمنامه و تکنیک رنج می‌برد.
به گزارش ایلنا به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «پولاد کیمیایی» با بیان اینکه در سینما و تلویزیون ایران تولیدات اکشن، تخیلی و ملودرام اندک است افزود: بازی رایانه‌ای باید یک موضوع دور از ذهن و تخیلی داشته باشد که چنین تولیداتی در عرصه فیلم و سریال بسیار نادر است.
وی ادامه داد: ‌بافت قصه‌هایی که به بازی تبدیل می‌شود باید بسیار پیچیده و مناسب سن مخاطبان باشد چراکه گیم از سنین پایین با تخیل انسان رشد می‌کند.
بازیگر فیلم سینمایی «گشت ارشاد» با تاکید بر اینکه به زودی به جایگاهی خواهیم رسید که دیگر سینما وجود نداشته باشد توضیح داد: ویدیو گیم‌هایی برای بزرگسالان طراحی شده که به زودی جای سینما را خواهد گرفت و هر مخاطب می‌تواند نقش اول سناریو را بازی کند.
کیمیایی توضیح داد: صنعت گیم مختص گروه سنی خاصی نیست به همین دلیل باید مناسب با هر گروه سنی بازی رایانه‌ای در سطح بازار باشد.
بازیگر فیلم سینمایی «رییس» ادامه داد: از ابتدا با بازی‌های رایانه‌ای بزرگ شدم و اکنون به سراغ بازیهای به روز و تخیلی می‌روم؛ در دوران کودکی از آتاری استفاده می‌کردم که امروزه جایگزین آن، آی پد شده است.
کیمیایی با یادآوری اینکه برخی از گیم‌ها می‌توانند به سریال یا فیلم سینمایی تبدیل شود افزود: هر ی پا‌تر نمونه بارز و پرطرفدار گیم‌های رایانه‌ای، ابتدا یک فیلم بود و سپس به دلیل کیفیت بالا و استقبال مخاطبان به بازی تبدیل شده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه روزی صنعت بومی گیم به اندازه‌ای رشد کند که دیگر بازیهای غربی در بازار ایران جایگاهی نداشته باشند یادآور شد: داستان مناسب و پیچیده اساس ساخت گیم است و در راستای ارائه محصولات جدید و پرمخاطب باید از طراحان و صاحب نظران این عرصه کمک گرفت.
این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران محلی برای آشنایی مردم با گیم‌های بومی باشد و بازی‌های ایرانی در این رویداد مخاطبان خود را راضی کند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، از ۲۲ تا ۲۶ مردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز