خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه صنعتی شریف:

نمایشگاه گیم تهران عرصه خودباوری ملی است

کد خبر : ۹۱۴۶۷

رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران عرصه‌ای برای خودباوری ملی درحوزه گیم خواهد بود.

ایلنا: رضا روستا آزاد به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: مساله یادگیری و ابزار تعلیم انسان از مباحث مهم است و عموما یادگیری‌های غیر مستقیم تاثیر بیشتری از شیوه مستقیم در افراد تحت آموزش و دانشجویان دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وی یادآور شد: برخی هنرهای سرگرم کننده همچون بازی‌های رایانه‌ای ابزار مهمی برای یادگیری است و امروز شاهدیم که در بخش‌های مختلف و فضاهای عمومی همچون مترو، اغلب افراد جامعه به استفاده از گیم مبادرت دارند.
رییس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: میزان قابل توجهی از مردم به گیم علاقه‌مند هستند و پیشرفت عرصه رایانه روز به روز بیشتر می‌شود از اینرو باید توجه بیشتری به صنعت گیم داشت.
روستا آزاد بر استفاده بیش از پیش از بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج و توسعه مقوله آموزش تاکید کرد.
وی به تولید بازی‌های ایرانی در سال‌های اخیر از سوی متخصصان داخلی اشاره کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از فعالان عرصه گیم در همکاری با یکدیگر می‌توانند بازی‌های قابل تاملی را خلق کنند و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای نیز به عنوان متولی عرصه گیم کشور در این جهت فعالیت قابل توجهی داشته است.
این استاد دانشگاه توضیح داد: امروز بسیاری از دانشجویان ما در عرصه تولید گیم فعال بوده و متخصصان ایرانی برای برخی برند‌ها همچون اپل بازی می‌سازند از اینرو در تولید بازی‌های رایانه‌ای باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کرد.
روستا آزاد نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را فرصتی برای آشنایی مردم و نخبگان با آثار ایرانی در این عرصه دانست و گفت: این نمایشگاه فضایی برای خودباوری کشور در عرصه گیم بوده و از این فضا باید برای جذب علاقه مندان به گیم ایرانی استفاده کرد.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران از، ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز