خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاه کتاب در همایش تکریم مادران و همسران شهدا

کد خبر : ۶۴۴۰۳

بیش از یکصد عنوان کتاب از خاطرات مادران و همسران شهدا در قالب نمایشگاهی جنبی در همایش تکریم مادران و همسران شهدا برپا خواهد شد.

ایلنا: در همایش تکریم مادران و همسران شهدا بیش از یکصد عنوان کتاب از خاطرات مادران و همسران شهدا در قالب نمایشگاهی جنبی در همایش تکریم مادران و همسران شهدا برپا خواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری همایش تکریم مادران و همسران شهدا، در این همایش که فرحروز فاتحی، به عنوان دبیر اجرایی فعالیت دارد؛ از مادران و همسران شهدا که با حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود؛ تجلیل به عمل می‌آید.

«شمسی ابوالفضلی زنجانی» از بانوان ایثارگری که پدر، برادر و همسرشان در جریان هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند در گفت‌وگویی؛ اختصاص دادن روزی به خانوادهٔ شهدا را امری خوشایند و روحیه‌بخش خواند و در همین راستا گفت: با توجه به شخصیت و زندگی حضرت ام‌البنین (س)، اختصاص دادن روز وفات این بانوی بزرگوار به همسران و مادران شهدا کار به جا و پسندیده‌ایست. مادران شهدا، مادرانی که سال‌ها چشم انتظار فرزندانشان بودند، ایثارگری‌ها و دلاوری‌های همسران شهدا و جانبازان؛ نیازمند قدردانی و سپاس‌گزاری مسئولین و مردم عادی جامعه است. این کار باعث می‌شود ایثارگری‌ها دوباره تداعی شوند و به دست فراموشی سپرده نشوند.
وی افزود: متاسفانه چند سالی‌ست که از خانوادهٔ شهدا غفلت شده و ارتباط با آن‌ها کم شده است، شاید این برنامه بتواند شروعی دوباره برای توجه به خانوادهٔ شهدا باشد؛ چرا که ما نیازمند حفظ ارزش‌ها هستیم و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که این میراث به نسل‌های بعدی هم منتقل شود. برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل بعد، نام‌گذاری روز‌ها در تقویم و تداوم برنامه‌ها در این روز‌ها موثر‌ترین کار است. ابوالفضلی با بیان این‌که پدر و برادرشان نیز در عملیات‌های بیت‌المقدس و خیبر به شهادت رسیدند، از خانواده‌هایی یاد کرد که چند تن از عزیزانشان در جنگ به شهادت رسیدند و در این‌باره اظهار داشت: مادرانی هستند که همسر و چند فرزندشان در جنگ به شهادت رسیدند و هم‌اکنون تن‌ها، بدون حامی و پشتیبان زندگی می‌کنند، این مادران انتظار کمک مادی از مسئولین ندارند اما منتظرند کسی به دیدارشان برود و پای درد و دلشان بنشیند. دلجویی از مادران و همسران شهدا یکی از کارهایی‌ست که در این روز می‌تواند در ابعاد گسترده در سراسر کشور انجام شود. برنامه‌های فرهنگی مانند به تصویر کشیدن زندگی این مادران، ساخت مستند‌ها و ویدئوهایی از این خانواده‌ها، برپایی نمایشگاه‌های عکس از شهدا و خانواده‌هایشان؛ از دیگر کارهایی‌ست که اگر در این روز انجام شود کمک زیادی به احیای ارزش‌ها در جامعه می‌کند.

«جلال بشریه» نمایندهٔ صدا و سیما نیز درباره برنامه صدا و سیما در این روز گفت: با توجه به زمان کمی که داشتیم موفق به انجام تمام برنامه‌هایی که مد نظرمان بود نشدیم، اما در همین مدت توانستیم برنامه‌های مناسب این روز را از آرشیو استخراج و در اختیار حوزه‌های پخش قرار دهیم. با توجه به ثبت این روز در تقویم و تداوم آن در سال‌های بعد، مطمئنا در سال‌های آینده برنامه‌های بیشتری برای این روز تهیه خواهیم کرد.
بشریه افزایش مناسبت‌ها در تقویم را نیازمند توجه دانست و افزود: هر‌گاه مناسبت جدیدی به تقویم افزوده می‌شود به زمان و انرژی نیاز است تا بتوانیم با فعالیت‌های رسانه‌ای، این مناسبت را به مردم معرفی کنیم و فرهنگ‌سازی لازم را دربارهٔ آن انجام دهیم. افزایش مناسبت‌ها نباید منجر به کم‌توجهی به آن‌ها شود. مادران و همسران شهدا جایگاه والایی دارند و باید در رابطه با آن‌ها با احترام برخورد کرد، به همین علت باید با دقت و توجه بیشتری نسبت به این روز رفتار کرد.
وی هماهنگی میان تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها برای برگزاری برنامه‌های این روز را ضروری خواند و اظهار داشت: برای بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در این روز، تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید هماهنگ با هم عمل کنند. همه از صدا و سیما به دلیل تاثیرگذاری آن در فرهنگ عمومی، انتظار فعالیت گسترده دارند اما اگر می‌خواهیم برنامه‌ها در این روز به بهترین نحو برگزار شوند، همه باید همکاری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز