خبرگزاری کار ایران

ویژه برنامه‌های فصل همدلی در پایتخت اجرا می‌شود

کد خبر : ۵۷۲۳۰

بیش از ۱۲۰ مرکز فرهنگی هنری در تعطیلات نوروز؛ ویژه‌برنامه‌های نوروزی «فصل همدلی» در پایتخت را اجرا می‌كنند.

ایلنا: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه‌های «فصل همدلی» همزمان با تعطیلات نوروز در مراکز فرهنگی هنری پایتخت خبر داد و گفت: در قالب این طرح بیش از ۱۲۰ مرکز در تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدعلی قندهاری نیا با اشاره به فعالیت ۲۴ فرهنگسرا و ۲۸ خانه فرهنگ همزمان با تعطیلات نوروزی گفت: ۴۰ کتابخانه عمومی و سالن مطالعه، ۱۵ نگارخانه و گالری، ۹ موزه و خانه موزه، ۷ سالن سینمایی در فرهنگسرا‌ها و ۴ پردیس سینمایی در این ایام فعال هستند.

وی با اشاره به ظرفیت و موقعیت ویژه فرهنگسراهای بهمن، ولا، رازی و باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: در این مراکز ایستگاه‌های فرهنگی هنری شامل نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی، اجرای موسیقی اقوام ایرانی، مسابقات متعدد فرهنگی و ورزشی، ایستگاههای قرآنی و مشاوره‌های دینی و تربیتی و برنامه‌های شاد فرهنگی و آموزشی برپا می‌شود.

وی به تهیه و تدارک محصولات فرهنگی با محوریت موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی برای توزیع از سوی مراکز فرهنگی هنری تهران در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در این ایام تلاش می‌شود تا از ظرفیت نگارخانه‌ها، موزه‌ها، سالن‌های سینما و نمایش، سالن‌های مطالعه و کتابخانه‌ها، اماکن ورزشی و تفریحی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان تهرانی در ایام نوروز استفاده شود.

قندهاری نیا با اشاره افزایش سفرهای درون شهری و تفریحی شهروندان و همچنین حضور مسافران نوروزی در شهر تهران گفت: ویژه برنامه‌های «فصل همدلی» با حفظ حرمت ایام فاطمیه و با رویکرد ایجاد تحول در زندگی، ترویج آیین‌ها و سنت‌های اصیل نوروزی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد محیطی شاد، پرنشاط، متنوع و سالم جهت پرکردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز