خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سال کبیسه در «اسرار آسمان»

کد خبر : ۵۰۷۳۳

«اسرار آسمان» با هدف بالا بردن آگاهی شهروندان از علم نجوم و دستا وردهای جدید در این علم، روز چهارشنبه ۹ اسفند ساعت ۱۷ در فرهنگسرای معرفت اجرا می‌شود.

ایلنا: فرهنگسرای معرفت به منظور آشنایی علاقمندان با علم نجوم همایشی با عنوان «اسرار آسمان» را برگزار می‌کند و در این همایش از سیروس برزو پدر فضانوردی ایران تقدیر می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه۵، «اسرار آسمان» با هدف بالا بردن آگاهی شهروندان از علم نجوم و دستا وردهای جدید در این علم، روز چهارشنبه ۹ اسفند ساعت ۱۷ در فرهنگسرای معرفت اجرا می‌شود.
سیامک نیک طلب و فریدون یعقوبی از کار‌شناسان علم نجوم و عضو انجمن پزوهشکده منجمان و مدرسان نجوم در خصوص سال کبیسه و چگونگی رخداد این پدیده توضیحاتی می‌دهند.
انعکاس اخبار نجومی، پخش فیلم و عکس و رصد اجرام آسمانی از دیگر بخش‌های همایش «اسرار آسمان» فرهنگسرای معرفت به شمار می‌رود.
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در بلوار آیت ا... کاشانی میدان شهر زیبا بعد از زیر گذر شهید همت مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۴۴۳۰۱۴۴۴ تماس حاصل نمایند.
سال کبیسه:
هر یک سال ۳۶۵ روز و ۶ ساعت است. یعنی این مدت طول می‌کشد تا زمین یک دور کامل به دور خورشید بچرخد.
در روزهای قدیم‌تر مردم به این ۶ ساعت اهمیتی نمی‌دادند و یک سال را‌‌ همان ۳۶۵ روز محاسبه می‌کردند این کار سبب شد که کم کم زمان سال تحویل تغییر کند. سالهایی که اسفند ۳۰ روز است یعنی تعداد روزهای سال بجای ۳۶۵ روز، ۳۶۶ روز می‌شود. این سال را، سال کبیسه می‌گویند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز