خبرگزاری کار ایران

زندگی، عشق و مرگ به روایت احمدرضا احمدی در شماره جدید نگاه پنجشنبه

کد خبر : ۲۵۷۰۰

گفت‌وگوی مفصل با احمدرضا احمدی درباره زندگی، عشق و مرگ را می‌توان در شماره تازه نگاه پنجشنبه خواند. مسعود کیمیایی نیز نامه‌ای خطاب به احمدرضا نوشته است با عنوان «آنقدر ماندیم تا قدیم شد».

ایلنا:‌ پرونده ویژه تازه‌ترین شماره هفته‌نامه نگاه با عنوان «تنگ‌چشمان چه سودایی در سر دارند»، به کشوری تعلق دارد که این روز‌ها وارد هر فروشگاهی که می‌شویم با محصولی ساخت آن کشور روبه‌رو می‌شویم؛ چین! نامی که در سال‌های اخیر برای ما ایرانی‌ها از همیشه آشنا‌تر شده است. کشوری که حتی برند محصولات درجه یک اروپایی را از آن خود کرده تا در گستره وسیعش با قیمتی پایین‌تر آن محصولات را تولید کند. گفته می‌شود محصولات چینی از نظر کیفی مراتبی دارند؛ خوب‌هاشان می‌رسند به از ما بهتران و بد‌هاشان می‌رسند به ما جهان سومی‌ها. در پرونده‌ای که دست‌اندرکاران نگاه پنجشنبه تدوین کرده‌اند، علاوه بر مسائل اقتصادی ما با چین به روابط سیاسی بین دو کشور، آینده اقتصادی-سیاسی چین، سینما و ادبیات داستانی چین، غذا‌ها و رستوران‌های چینی، علل و عوامل موفقیت مائو در چین و... پرداخته شده است. این موضوعات به قلم‌های توانمند این نام‌های آشنا تدوین شده‌اند: صادق زیباکلام، عباس عبدی، فریدون مجلسی، محمدرضا نوروزپور، کامبیز مشتاق‌گوهری، سیاوش محجوب، شاهرخ تندروصالح، حسین یعقوبی و.... گفت‌وگو با رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین؛ اسدالله عسگراولادی پایان‌بخش این پرونده پربار است.
بخش ادبیات این شماره نگاه پنجشنبه خواندنی است. چرا که گفت‌وگوی مفصل سیدعبدالجواد موسوی با احمدرضا احمدی درباره زندگی، عشق و مرگ را می‌توان در این بخش خواند. مسعود کیمیایی که شاید قدیمی‌ترین دوست احمدرضا احمدی است، به مناسبت پرونده مختصری که به این شاعر نام‌آشنای معاصر اختصاص داده شده، نامه‌ای خطاب به احمدرضا نوشته است با عنوان «آنقدر ماندیم تا قدیم شد». تحلیل و مروری کوتاه بر تازه‌ترین مجموعه شعر احمدرضا احمدی با عنوان «به رنگ آبی» به قلم آزاده می‌رشکاک از دیگر مطالب این پرونده مختصر است.
در هفت روز هفت یادداشت سی و ششمین شماره نگاه پنجشنبه سیدمسعود رضوی یادی کرده است از زنده‌یاد دکتر احسان نراقی؛ جامعه‌شناس و رجل برجسته عرصه فرهنگ ایران که دوازدهم ماه جاری، جهان و هرچه در او هست را بدرود گفت و به دیار باقی شتافت.
«خداحافظ خانم بی‌خاطره»، یادداشتی است به قلم بهروز رضوی دوبلر و گوینده‌ای که بسیاری از ما شاید چهره‌اش را نشناسیم اما صدایش را بار‌ها و بار‌ها شنیده‌ایم. رضوی این یادداشت را برای یکی از ماندگار‌ترین صداهای عرصه دوبله ایران زنده‌یاد «فهیمه راستکار» نوشته است.
ابوالحسن ریاضی به مناسبت شانزدهم آذر؛ روز دانشجو یادداشتی قلمی کرده است. امیر جدیدی نیز به مناسبت روز جهانی توالت یادداشتی متفاوت در این بخش نوشته که بسیار خواندنی است. دیگر نوشته‌های این بخش را سیدعبدالجواد موسوی، محسن محسن‌پور و حامد یعقوبی نوشته‌اند به بهانه انتخاب نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات، دیدن ناخواسته فیلم زندگی خصوصی و سرد شدن هوا و آغاز سرمای زمستانی.
در بخش بازتاب تازه‌ترین شماره هفته‌نامه ادبی، فرهنگی و هنری نگاه پنجشنبه مطلبی مفصل می‌خوانیم به قلم عبدالله شهبازی مورخ و سند‌شناس معاصر. شهبازی این مطلب را با عنوان «چرا پیروز مجتهدزاده جنجال می‌کند» در پاسخ به گفت‌وگوی نگاه پنجشنبه با پیروز مجتهدزاده درباره مصدق نوشته است که در شماره پیشین این هفته‌نامه به چاپ رسیده بود. ظاهرا‌‌ همان طور که سردبیر این نشریه پیش‌بینی کرده بود، موضوع مصدق و ملی شدن نفت همچنان داغ است و جنجال‌برانگیز. حرف‌های تند مجتهدزاده علیه مصدق، شهبازی را به واکنشی سخت و تند واداشته است و به نظر می‌رسد این ماجرا در نگاه پنجشنبه ادامه داشته باشد.
نگاه پنجشنبه را می‌توانید هر هفته از کتابفروشی‌ها، شهرکتاب‌ها و کیوسک‌های معتبر مطبوعاتی تهیه کنید یا برای انتشار آن با شرکت سام ۲۰-۸۸۵۵۷۰۱۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز