خبرگزاری کار ایران

گروه "اوینار" با سه نمایش در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی

کد خبر : ۹۵۲۰۹

گروه تئا‌تر "اوینار" شهرستان مرند با سه نمایش در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی حضور پیدا می‌کند.

ایلنا: به گفته مهدی صالحیار(کارگردان و سرپرست گروه نمایشی اوینار)، دو نمایش «چوبانلار» و «تکم» از سوی این گروه در بخش میدانی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی حضور پیدا کرده بود و بنابه تشخیص هیئت بازبینی جشنواره، نمایش «اوخشاما» نیز در بخش صحنه‌ای این جشنواره پذیرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شانزدهمین جشنواره بین‌الملی نمایش‌های آیینی سنتی، باتوجه به اینکه نخستین بار است که گروه تئا‌تر این شهرستان در بخش صحنه‌ای این جشنواره شرکت می‌کند، نمایش صحنه‌ای «اوخشاما» با حضور تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان شهرستان برای جشنواره آماده شده است و این نمایش شاهد حضور پیش کسوتان تئا‌تر شهرستان و جوانان خلاق و علاقه‌مند این رشته است که می‌تواند در نوع خود جالب باشد.
پیش از این، گروه تئا‌تر «اوینار» در دو دوره قبل این جشنواره، در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹، در بخش می‌دانی حضور داشته است و امسال با تکیه بر هنرمندان تازه کار و جوان شهرستان توانسته در بخش صحنه‌ای این جشنواره هم حضور پیدا کند.
گفتنی است، شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آئینی سنتی، به دبیری داوود فتحعلی بیگی، شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز