خبرگزاری کار ایران

بهزاد صدیقی:

بازار تئاتر کودک و نوجوان در مراکز استان‌ها برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۰۱

تئاتر کودک و نوجوان در بدنه تئاتر ایران سهم زیادی ندارد، این بازار حداقل تاثیری که می‌تواند بگذارد این است که مدیران فرهنگی و وزارت‌خانه‌های مرتبط با فرهنگ و هنر را با محصولات آنان و فعالان این عرصه آشنا کند.

ایلنا: بهزاد صدیقی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، معتقد است، شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این بازار برای دوره‌ی آتی با تامین اعتبار و بودجه بیشتر بازار تئاتر کودک و نوجوان را به شکل بین‌المللی در چند مرکز استان‌های کشور برگزار کند تا مخاطبان غیرایرانی و غیرتهرانی نیز از دستاوردهای فعالان و گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان ایران و خارج از ایران نیز بهره و استفاده بیشتری ببرند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدیقی با این توضیح که بازار می‌تواند مخاطبان مختلفی را به سوی خود جذب کند، گفت: مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان در این بازار با گروه‌ها، فعالان و محصولات این شاخه تئاتری و همه افرادی که در این عرصه فعالیت دارند آشنا خواهند شد.
وی ادامه داد: تئاتر کودک و نوجوان در بدنه تئاتر ایران سهم زیادی ندارد، این بازار حداقل تاثیری که می‌تواند بگذارد این است که مدیران فرهنگی و وزارت‌خانه‌های مرتبط با فرهنگ و هنر را با محصولات آنان و فعالان این عرصه آشنا کند.
این نمایشنامه‌نویس با این توضیح که بازار تئاتر کودک و نوجوان در تهران برگزار می‌شود و در استان‌های کشور به صورت فراگیر نیست، گفت: به طبع دانشجویان، دانشگاهیان و مخاطبان تهرانی امکان استفاده از بازار را دارند. امیدوارم در سال‌های آتی هم‌زمان با برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان این بازار در مراکز استان‌ها نیز برپا شود تا همه نوع مخاطبان از آن بهره لازم را ببرند.
وی با بیان این‌که در بازار تولید کنندگان و فعالان تئاتر کودک و نوجوان از هنرمندان و مراکز می‌توانند محصولات هنری خود را به نمایش و فروش بگذارند و آخرین دستاوردهای خلاقیت‌های نمایشی خود را در معرض دید قرار دهند، افزود: آشنایی تجربیات یکدیگر گروه‌های تئاتری و خالقان تئاتر کودک و نوجوان، آشنایی مدیران و مخاطبان تئاتر کودک و نوجوان از دستاوردهای هنرمندان و گروه‌های این نوع تئاتر کمترین بهره‌ای است که نصیب هر یک از شرکت کنندگان این بازار می‌شود. بازار تئاتر کودک و نوجوان راهی است برای رسیدن به تجربه‌ای نو و دستاوردهای جدید.
سردبیر فصل‌نامه تجیر با این توضیح که خوشبختانه با برگزاری سمینار و نشست‌های علمی و پژوهشی در روزهای برگزاری بازار، هنرمندان، گروه‌ها و مخاطبان تئاتر می‌توانند در جریان مباحث نظری و علمی جدید در این حوزه قرار گیرند، اظهار داشت: در واقع بازار بین تئاتر کودک با برگزاری سمینار و نشست‌های پژوهشی بعد علمی و نظری خود را تقویت می‌کند، در این سمینار و نشست‌ها مباحث پژوهشی و نظری تخصصی تئاتر کودک و نوجوان با موضوع‌های مختلف از منظرهای جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد که تئاتر کودک و نوجوان در این بخش فقیر است و با برگزاری این نشست‌ها بخشی از نیازهای علمی و پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان کشور تقویت خواهد شد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
دسترسی به این خبر به همراه تصویر و خبرهای دیگر در پایگاه اطلاع‌رسانی كانون با نشانیwww.kanoonnews.ir امكان‎پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز