خبرگزاری کار ایران

مجید امرایی:

محوریت جشنواره تئا‌تر خیابانی خرداد تفکر و اندیشه ظلم ستیزی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۴

مجید امرایی گفت: محوریت جشنواره‌ای چون تئا‌تر خیابانی خرداد تفکر و اندیشه ظلم ستیزی است که در ۱۰۰ سال گذشته محور فعالیت‌ها در ایران بوده و هم اکنون نیز در جامعه جاری است.

ایلنا: عضو هیأت بازبین نخستین جشنواره سراسری تئا‌تر خیابانی گفت: قیام ۱۵ خرداد یکی از تاریخی‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای ۱۰۰ سال گذشته ایران است و این بهانه بسیار خوبی است که با این عنوان جشنواره‌های متعددی برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئا‌تر خیابانی خرداد، وی با بیان اینکه تولید آثار هنری در این حوزه می‌تواند منجر به معرفی رویداد‌ها، اتفاقات و شخصیت‌های تاثیر گذار این فرایند اجتمای شود، خاطرنشان کرد: همچنین این جشنواره می‌تواند افکار و اندیشه‌های تحول خواهانه را موضوع نمایش‌های خودش قرار دهد. دفاع از اندیشه‌ها، افکار دینی، ملی و مذهبی نیز باید محور تولید اینگونه آثار قرار بگیرد.
امرایی با اشاره به اینکه هنر تئا‌تر به عنوان ابزاری تاثیرگذار می‌تواند بهترین وجه ممکن این رویداد را منعکس کند، تصریح کرد: در این میان تئا‌تر خیابانی به عنوان گونه‌ای از هنر نمایشی که بی‌واسطه در کمترین زمان ممکن و با بهترین شیوه مورد نظر در هر مکانی می‌تواند اجرا شود، ابزار مناسبی برای انعکاس قیام ۱۵ خرداد به حساب می‌آید.
وی تصریح کرد: این جشنواره زمانی می‌تواند ماندگار و پویا شود که به دنبال موضوعات متعدد و محورهای مختلف اندیشه ظلم ستیزی مردم ایران باشد. علاوه بر این جشنواره تئا‌تر خیابانی خرداد تحت عنوان یادمان ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد، اما اندیشه ظلم ستیزی در ملت ایران پیشینه تاریخی بسیاری دارد که اوج آن را در انقلاب اسلامی شاهد بودیم.
عضو هیأت بازبین نخستین جشنواره سراسری تئا‌تر خیابانی خرداد در خصوص ملاک و معیار بررسی و انتخاب آثار جشنواره گفت: در وهله اول مضمون و موضوع آثار مورد توجه است، تکنیک و شیوه اجرایی و چگونگی مواجه آن اثر با مخاطب دیگر معیارهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و طرح داستانی باید برای مخاطب با نگاه مداخله گرانه در نظر گرفته شود.
نخستین جشنواره سراسری تئا‌تر خیابانی «خرداد» به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده از ۱۵ تا ۱۸ خرداد ماه در استان تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز