خبرگزاری کار ایران

شهرام کرمی:

جشنواره تئاتر خیابانی خرداد باید تداوم یابد

کد خبر : ۷۶۵۳۳

شهرام کرمی گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خرداد تنها به همین یک دوره محدود نشود و در سال‌های آتی نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشیم چراکه تداوم برگزاری آن می‌تواند به جریانی تاثیرگذار تبدیل شود.

ایلنا: شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه برگزاری برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد از دو جهت حائز اهمیت است، گفت: نکته اول اینکه باید بگویم بسیار خوشحالم که این جشنواره با حضور مخاطبان مردمی کار خود را آغاز کرده و قرار است در شکل تئاتر خیابانی که رسما برای مردم است برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد، کرمی با بیان اینکه تئاتر خیابانی نیاز به سالن ندارد و تشکیل و حمایت از گروه‌ها به نسبت اجراهای صحنه‌ای آسان‌تر است، اظهار کرد: همچنین استفاده از ژانر تئاتر خیابانی نشان دهنده این است که تئاتر خیابانی ما از رونق خاصی برخوردار است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه خاطرنشان کرد: دومین نکته هم برمی‌گردد به برگزاری چنین جشنواره موضوعی که به ماجرای قیام خونین 15 خرداد می‌پردازد و برای معرفی این موضوع از هنر و آن هم در ژانر تئاتر خیابانی بهره گرفته شده است، به نظرم برای گسترش این مضامین که در کشورمان دارای اهمیت است انتخاب چنین راهی برای معرفی و یادآوری آن بسیار خوب و مثبت است.

وی همچنین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد را آغازگر یک جریان تازه در تئاتر کشور دانست و افزود: زمانی که می‌خواهیم اتفاق و یا جریانی را به وجود آوریم برای تاثیرگذاری آن باید به آن جریان تداوم بخشیم بنابراین امیدوارم که برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی نیز ادامه یابد و از هم اکنون برای دوره بعدی جشنواره برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد ۱۱ الی ۱۵ خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز