خبرگزاری کار ایران

برای اجرا در تالار مولوی و شركت در جشنواره تئاتر فجر؛

محمد مساوات «چهارصد دستگاه» را می‌نویسد

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۲۸

مساوات علاوه بر نمایشنامه "چهارصد دستگاه"، نمایشی با عنوان "ارتش میرزا ملكم‌خان خانبلوكی" را برای اجرا در جشنواره تئاتر آیینی-سنتی آماده می‌كند.

ایلنا: محمد مساوات نمایش‌نامه «چهارصد دستگاه» را برای شركت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اجرای عمومی در مجموعه مولوی می‌نویسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مساوات ضمن اعلام این خبر با بیان اینكه برای حضور در جشنواره تئاتر آیینی – سنتی آماده می‌شود، گفت: نمایشی با عنوان «ارتش میرزا ملكم خان خانبلوكی» را سال 89 به جشنواره تئاتر دانشگاهی بردیم كه موفق به دریافت جایزه متن و كارگردانی شد اما بعد از جشنواره امكان اجرای عمومی اثر را پیدا نكردیم.

وی ادامه داد: روایت اثر هم مانند آثار گذشته من تكمیل كننده سه‌گانه‌ای است كه تا به حال روی صحنه بردم و براساس شیوه‌های اجرایی ایرانی كار می‌شود. متن از قوائد نگارشی رئالیسم جادویی پیروی می‌كند و دوره خاص تاریخی را شامل نمی‌شود كه به حدود 70سال قبل بازمی‌گردد.

كارگردان نمایش قیاس‌الدین مع‌الفارق ضمن بیان اینكه نزدیك یك ماه است تمرین می‌كنیم، اظهار داشت: نمایش ما تغییرات زیادی را نسبت به اجرا در جشنواره شاهد بوده و تلاش می‌كنیم به كیفیت بالاتری برسیم. اگر نمایش ما در قالب جشنواره آیینی سنتی روی صحنه برود و بتواند رضایتم را جلب كند احتمالا به فكر اجرای عمومی آن نیز خواهم بود، در غیر این صورت تنها به همین اجرای كار در جشنواره اكتفا خواهم كرد.

وی در پایان گفت: نمایش‌نامه‌ای را برای شركت در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر می‌نویسم كه كلیت آن به اتمام رسیده و فعلا نام «چهارصد دستگاه» را بر آن گذاشته‌ام كه شاید تغییر كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز